۱۳۹۹-۰۸-۲۶

شواهدی از بالا آمدن آب دریاها تا حدود 100 سال دیگر وجود دارد

تغییرات اقلیمی و افزایش دی اکسید کربن توسط کشورهای جهان جدی گرفته نشده است . این یعنی آب و هوای کره زمین دیر یا زود از نقطه بحرانی خواهد گذشت . گرچه با اقداماتی ممکن است جلوی آنرا گرفت .
آن را کند کرد و غیره 
اما از سوی دیگر احتیاط به ما می گوید که باید خود را برای آن روزها آماده کنیم . بنابراین انتقال تدریجی جمعیت های ساکن دریاها و نقاط پست به نقاط مرتفع و ایجاد سازمانهای منطقه ای انتقال جمعیت لازم است .
در واقع با رسیدن به آن زمان ، دیگر سازمانهای دولتی توان رسیدگی به همه نقاط را نخواهند داشت . از این رو هر نقطه جمعیتی خود باید مسئولیت جابجایی را به عهده بگیرد . زمانی که این بالا آمدن آب دریاها یکباره آغاز شود ، همه مردم به فکر خود خواهند بود . در نتیجه یک روستای نزدیک دریا یا در منطقه پست نزدیک دریا نمی تواند منتظر کمک از هیچ محلی باشد . آنها خود باید از قبل آمادگی لازم را ایجاد و در هنگام بحران استفاده نمایند . در صورت امکان به روستاهای همجوار نیازمند کمک هم کمک بدهند . 
تهدیدات بسیار بیشتری نیز باید اندیشیده شود . این کارها تا فرصت باقی است توسط متخصصین رشته های گوناگون باید انجام گیرد .
بالا آمدن آب دریاها به همراه طوفان های شدید و زیاد امنیت غذایی و سلامتی مردم را نیز به خطر خواهد انداخت . بعید به نظر می رسد که سیاست مدارانی که افق دید 4 ساله دارند به زنده ماندن چندین ده میلیون نفر در کشور خود آن هم در 100 سال آینده بیندیشند .

هیچ نظری موجود نیست: