۱۳۹۹-۰۸-۲۶

چی میشه همچین میشه ؟

از دوستان خواسته بودم جمله ای را در پست های خاص خودشان تکرار کنند .(من قوی و باهوش و زیبا هستم )
اساتید روان شناسی از این جمله ها استفاده می کنند تا اولا یک خود تلقینی را در افراد ایجاد کنند . تلقین های مثبت . در مقابل تلقین های منفی مثل :
نمیشه - من میدونم خراب میشه 
قبول نمیکنه 
من موفق نمیشم و.....
اما نکته دیگری را که توجه می کنند انعطاف افراد است . بعضی افراد سخت هستند- نمی گویند ! در اینجا روانپزشکان بدنبال علت این سفت گرفتن ها هستند . افرادی که با رویدادها سفت برخورد می کنند ، جنبه تدافعی گرفته و در مقابل رویدادهای زندگی سختی بیشتری را متحمل می شوند .
لازم نیست همه چیز باب میل ما باشد ، افراد متفاوت و رفتار و درک مختلف دارند . این از جمله زیبایی های هستی است .
از این رو چون متخصص این چیزها نیستم از دوستانی که این مقاومت را در درون خود دیده اند ، می خواهم از خودشان بپرسند و به خودشان بگویند ، چه چیزی باعث می شود تا در مقابل این موارد مقاومت کنند .
البته کسانی را که جواب نداده اند ما به عنوان تنبلی - کار داشته اند و ندیده اند . می گذاریم (خوب خیلی ها در این دسته هستند ). اما 
خوب است در جهت شناخت خودمان حرکت کنیم و یک قدم پیش برویم .
واقعا خداوند در درون هر یک از ما دنیایی از زیبایی و گنج پنهانی قرار داده است . ما می توانیم به آن گنج درون برسیم .


هیچ نظری موجود نیست: