پاره ای از نکات جالب و یا تحقیقات شخصی من در عالم مجازی Some interesting research on my own or in a virtual world
۱۳۹۴-۱۲-۰۸
انتخاب نمایندگان مردم در مقابل نماینده مردم !
تعیین میزان سهم پرداخت کننده های بیمه تامین اجتماعی از سهام شرکت های تامین اجتماعی
واقعا معنای شرکت تامین اجتماعی این است که از آورده های افراد سرمایه گذاری کند و با سود آن هزینه ها را بپردازد . آنچه همگان میدانند آنچه امروز تامین اجتماعی انجام میدهد کار صحیحی نیست . ما امروز تامین اجتماعی سرمایه بزرگی دارد و شرکتهای زیادی را تحت تملک دارد .
بیمه شده باید بداند که سهم او از این دارائیها چیست . با مشخص شدن سهم هر فرد ، میتوان این سهام را به ایشان واگذار کرد و تامین اجتماعی صحیح و حقیقی را برای افراد پیاده کرد .
برای سایر صندوقهای تامین اجتماعی نیز میتوان کارهای مشابهی انجام داد .
این سهام ها قابل ارث رسیدن و همچنین خرید و فروش خواهند بود . لذا مردم خود در جهت صحیح سرمایه گذاری حرکت خواهند کرد .
تنها مشکل این است که پولهای مردم برای تامین آینده ایشان از سهام شرکتها خارج شود . در این صورت کافیست اجازه خروج سرمایه رااز بازار سهام نداد . به این ترتیب میزان رو به تزایدی از سهام مردم در بورس باقی خواهد ماند . افراد میتوانند این سهام را به صورت نقدی ( بدون هیچگونه سود ) نگهداری کنند و یا با آن سهام هر شرکتی را که خواستند تهیه کنند .
البته مردم از سود سرمایه گذاری خود برای خدمات پزشکی و غیره میتواننداستفاده کنند و در صورت نیاز بیشتر به وام جهت خدمات پزشکی ، درآمد این سهام افراد برای بازپرداخت هزینه های درمان ضمانت کافی خواهد بود . در موارد خاص که بصورت استثنائی هزینه ها خیلی بیشتر از میزان بازگشت سهام گردد نیز دولت راسا میتواند تضمین هزینه راانجام دهد تا کسی مشکل درمان نداشته باشد .
سایر موارد این سیکل اقتصادی را اهل فن میتوانند بررسی و ارائه راه کار نمایند.
تفاوت امنیت باروری برای زنها و مردها
میدانیم که امنیت برای باروری در انسانها اهمیت دارد . در زمانهائی که امکان برقراری امنیت وجود نداشته باشد انسان علاقه به باروری نداشته و بصورت غریزی این کار را به تاخیر می اندازد . نظر به این که در جوامع پیشرفته مشاهده میکنیم که باروری به تاخیر افتاده و مثلا در ژاپن ، کاهش جمعیت شروع شده است ، باید مفهوم امنیت را از دید انسانها مورد بازبینی قرار داد .
برای مردها ، زمانی که بتوانند بصورت مستمر در جامعه غذا تهیه کنند ، آن زمان امنیت غذائی و ادامه نسل برقرار است . این امر در بسیاری از جوامع برقرار است . گر چه تناوب تعویض کارها ، خود به خود قبول مسئولیت تولید نسل را برای مردها با مشکل مواجه نموده است .
از طرفی برای زنها ، علاوه بر تامین غذا ، ماندگاری مردها در خانه نیز اهمیت دارد . در جائی که زنها اطمینان داشته باشند که مردشان در خانه برای مدت طولانی خواهد ماند ، در آن صورت امنیت " زاد آوری " برقرار میگردد . گر چه در حالاتی که هیچ یک از این دو امنیت نیز وجود نداشته باشد ، انواع دیگری از " زاد آوری " را شاهد هستیم ، از قبیل " زاد آوری به زور و اجبار " " زاد آوری اتفاقی " و غیره . در مردها تکثیر نوع از دغدغه کمتری برخوردار است . لذا از هر فرصتی برای این کار استفاده میکنند . ( ممکن است تا فرصت بعدی زنده نباشند . حتی در عدم امنیت کامل نیز اقدام به انجام وظیفه میکنند ) اما در جنس مونث ، انتخاب جفت و پذیرش " زاد آوری " مقوله دیگری است که نیاز به امنیت و ماندگاری مرد را میطلبد .
این امر در جوامع پیشرفته ضعیف شده است . لذا زنهای این جوامع نسبت به " زاد آوری منتظر فرصت مناسب و کسی که " بماند " میمانند . لذا " زاد آوری " کاهش محسوس خواهد یافت . آنچه در جوامع در حال توسعه شاهد آن هستیم نیز از روش مشابهی طبعیت میکند .
از دیگر ناهنجاریهایی که بر " زاد آوری " تاثیر منفی میگذارد ، شریک شدن تهیه غذای اصلی است که ه عهده زنها گذاشته میشود. اگر آنها لازم باشد که در تهیه غذا شرایط برابر یا با اهمیت داشته باشند ، نمیتوانند وظیفه اصلی نگهداری از فرزند را انجام دهند . در این صورت ، آنها از " زادآوری " به صورت غریزی خود داری میکنند .
جدای از این که این امر لازم باشد یا نباشد ( ثروت خانوادگی موجود یا نباشد ) نقش تهیه اصلی غذا بر " زادو والد " تاثیر منفی خواهد گذاشت .
با اصلاح شرایط زندگی بر اساس فطرت بشری در جوامعی که با کاهش جمعیت روبرو هستند ، میتوان این خصلتها را اصلاح نمود .
۱۳۹۴-۱۲-۰۷
اگر بازار داخلی چین نیز اشباع گردد در آن زمان رشد اقتصادی چین چگونه میسر خواهد شد ؟
مرحله اول رشد صادرات باعث رشد اقتصادی چین گردید . در مرحله بعدی دولت چین روی توسعه مصرف در بازار داخلی تکیه میکند . اگر این بازار داخلی اشباع گردید ، آنروز چه باید کرد ؟
طبیعی است که مثل سایر کشورهای جهان در زمنیه " کالا و خدمات نو " باید حساب باز نماید .
در واقع تمام کشورهای جهان بر حسب توانمندیهای خود باید روی کالاو خدمات جدید تمرکز کنند . این کاریست که قبل از این که چین به مرحله اشباع بازار داخل برسد نیز میتواند انجام دهد .
گر چه ساختار شرکتهای بزرگ به شدت با تولید کالاهای متنوع و جدید مخالفت میکند ، ماهیت آنها سنگین است و برای تغییرات دیر وارد عمل میشوند و تغییرات نیز معمولا کم یا ناچیز است .
شرکتهای کوچک هستند که میتوانند حرکتهای مهم انجام دهند .
ماکروسافت و اپل نمونه دو شرکت کوچک بودند که توانستند حرکتهای خوبی در جهان به وجود آورند . امروز آنها دیگر کوچک نیستند . بنابراین آنها دیگر نمیتوانند تحولات قبلی را سبب گردند . بار این تغییرات را باید به عهده شرکتهای کوچک گذاشت .
در چین نیز این فرصتها وجود دارد .
از رفتار سایر کشورها ما نیز باید درس بگیریم . ما نیز میتوانیم تغییرات مهمی را در جهان بوجود بیاوریم .
دنباله فیبوناچی و ابعاد جهان
در طبیعت اتفاقات بصوت تصادفی رخ نمیدهند . از یک نظمی طبعیت میکنند . اغلب چون این نظمها را نمیدانیم ، آنرا بی نظمی تصور میکنیم . گاهی مسئله خیلی پیچیده میشود . در این صورت چون محاسه نظم برایمان کاری سخت میشود ، یا بنا به دلایلی اقتصادی نیست که محاسبات را انجام دهیم ، به " تقریب و تخمین " روی می آوریم .
از جمله اتفاقات ساده جهان هستی ، پیدایش ابعاد جهانی است . البته کسی تصور نمیکند که این ابعاد هستی یکباره اتفاق افتاده اند . طبیعی است که ابعاد هستی نیز به یک ترتیب و نظمی رخ داده باشند . ( در اینجا گفتار بزرگان دینی را به کنار میگذاریم و از دستاوردهای بشری سخن میگوئیم )
دنباله فیبوناچی شامل اعدادی است که از روی یکدیگر ساخته میشوند . در واقع بیشتر چیزهای طبیعی را ثابت کرده اند که از این دنباله طبعیت میکند . چرا " ابعاد جهان هستی " از این دنباله طعیت نکند ؟
1-1-2-3-5-8-13 و ...
هر عدد از جمع دو عدد قبلی ساخته میشود .
پس ابعاد جهان هستی نمیتواند 4 باشد . " چهار بعدی " امکان پذیر نیست . ابعاد جهان هستی باید " 5 بعدی " باشد . اگر بیشتر از 5 بعد برای جهان داشته باشیم ، این ابعاد شامل 8 و 13 و غیره میتواند باشد .
با توجه به جمیع قوانین فیزیکی و غیره به نظر میرسد که 5 بعد برای توضیح جهان هستی کافی باشد .
در طبیعت اگر از یک حداقلی کار بر آید ، سیستم بر اساس آن پیشرفت خواهد کرد . به نظر میرسد که جهان ما توانسته باشد با " 5 بعد " رشد نماید . گر چه این امکان را نمیشود از نظر دور داشت که با " 5 بعد " دلیلی نداریم که ابعاد در این مرحله متوقف شده باشند . و میتوان برای ابعاد بالاتر و امکانات بیشتر مطالعه داشت . اما آنچه برای حداقل وجود جهان هستی لازم بوده ، همین 5 بعد ابتدائی است .
یوسف علیه السلام بعد از قحطی مصر
در تاریخ شرح حال ایشان بعد از این که ناملایمات شخصی و خانوادگی ( رسیدن به پدر و برادران ) و ناملایمات کشوری ( قحطی هفت ساله مصر ) رفع گردید درج نشده است .
ظاهرا به خوبی و خوشی زندگی کردند تا جان به جان آفرین تقدیم نمودند . اما از پیغمبر خدا این امر بعید است . ایشان در تمام طول عمر باید نسبت به تبلیغ دین خدا همت میگماشتند .
همچنین در تمام دنیای متمدن آن زمان شامل سرزمین مصر و ولایتهای اطراف مبلغینی ارسال نموده و آنها را به دین خداوند یکتا دعوت نموده اند ( مطابق شریعت ابراهیم خلیل الله )
در واقع همه کار شدن ایشان در بزرگترین کشور جهان آن روز فرصتی بوده که دین " ابراهیم ع " را به همگان برستانند .
در زمان " ابراهیم ع " رسم بوده که کودکان را برای خدا قربانی مینمودند . از آثار باستانی بدست آمده در منطقه لبنان مشاهده میشود که این زمان تقریبا برابر است با اولین فعالیتهای مردم " فنقیه " در واقع اولین تمدن در حوضه مدیترانه . هم آنان نبودند که به همه جای مدیترانه ( و سواحل اقیانوس اطلس ) با کشتیهای آن روزگار سفر میکردند و با تجارت سرزمین خود را غنی نمودند .
رشد دین ابراهیم ع ادامه داشت تا این که فرعونهای مصر بر آنها فشار آوردند و سختی بر ایشان مقرر نمودند . وقتی موسی ع ایشان را نجات داد و به سمت سرزمین موعود هدایت فرمود ، آنها 12 سبت بودند . در واقع 12 طایفه محسوب میشدند .
اگر در زمان " یوسف ع " همه مردم مصر به خداوند یکتا دعوت شده باشند و در نهایت همه یکتا پرستان 12 طایفه ( مطابق فرزندان یعقوب ع ) شده باشند ، نشان از آن دارد که 12 فرزند " یعقوب ع " هر یک در منطقه ای نسبت به دعوت خداوند یکتا اقدام مینمودند و کسانی که پیرو خداوند میشدند به آن پسران شناخته میشدند . ( و این امری طبیعی است در آن زمان )
این که فرعون های بعدی بر ایشان خشم گرفته اند ، نشان میدهد که ایشان خطای بزرگی مرتکب شده و فرعونها از دربار آنها را اخراج و کارهای سنگین بر دوش آنها گذاشته اند . خطای ایشان چه بوده ، نمیدانیم ، اما این امر از لحاظ الهی برای آنها نوعی عذاب و برای گروهی امتحان بوده است . ( مطابق آیات قرآن ) نقل است که شدت این فشار به حدی بوده که به ایشان بارهای سنگین وصل میکردند و به ایشان امر میکردند که با این بارهای متصل به بدن ، کارهای شاق انجام دهند . این کارها را ادامه دادند تا به جائی رسید که تمام فرزندان مذکر ایشان را به قتل رسانده تا فقط از ایشان زنان باقی بمانند . طبیعی است که این زنان نیز در محیط آنجا ازدواج میکردند . همچنین وقتی موسی ع آنها را نجات داد مردان زیادی با ایشان بوده اند . این یعنی زنان آنها با مردان مصری ازدواج کرده و شوهران آنها نیز جزو برده ها محسوب میشدند . در واقع آنها با برده ها ازدواج کرده بودند . این بود که موسی ع جمیع اسیران را نجات داد و آنها مطابق تقسیم بندی قدیمی 12 طایفه بودند و این امر ادامه یافت .
پس یهودیان زمان موسی ع همه فرزندان یعقوب ع نبودند و شامل بردگان و افراد مصری نیز میشده که به دین حق گرویده بودند .
در خصوص مدفن یوسف ع نیز آنچه به دست ما رسیده این است که ایشان را وسط نیل دفن کردند و ظاهرا بعدها موسی ع تابوت ایشان را درآورده و با خود به فلسطین بردند .
همچنین از فعالیتها و زحمات یوسف ع اینطور استنباط میشود که محدوده ماموریت ایشان سرزمین مصر بوده است . و در واقع خداوند برای راهنمائی مردم مصر اتفاقات زندگی یوسف ع را مقرر فرمودند ( گر چه هر کس در این داستان بر اساس فطرت خود عمل نموده و ثواب و عقاب مربوطه را بدست آورده – اما هر چه هست از مرکز کار کن عالم هستی صادر میشود )






