۱۳۹۴-۱۲-۰۸

تعیین میزان سهم پرداخت کننده های بیمه تامین اجتماعی از سهام شرکت های تامین اجتماعی

واقعا معنای شرکت تامین اجتماعی این است که از آورده های  افراد سرمایه گذاری کند و با سود آن هزینه ها را بپردازد . آنچه همگان میدانند آنچه امروز تامین اجتماعی انجام میدهد کار صحیحی نیست . ما امروز تامین اجتماعی سرمایه بزرگی دارد و شرکتهای زیادی را تحت تملک دارد .

بیمه شده باید بداند که سهم او از این دارائیها چیست . با مشخص شدن سهم هر فرد ، میتوان این سهام را به ایشان واگذار کرد و تامین اجتماعی صحیح و حقیقی را برای افراد پیاده کرد .

برای سایر صندوقهای تامین اجتماعی نیز میتوان کارهای مشابهی انجام داد .

این سهام ها قابل ارث رسیدن و همچنین خرید و فروش خواهند بود . لذا مردم خود در جهت صحیح سرمایه گذاری حرکت خواهند کرد .

تنها مشکل این است که پولهای مردم برای تامین آینده ایشان از سهام شرکتها خارج شود . در این صورت کافیست اجازه خروج  سرمایه رااز بازار سهام نداد . به این ترتیب میزان رو به تزایدی از سهام مردم در بورس باقی خواهد ماند . افراد میتوانند این سهام را به صورت نقدی ( بدون هیچگونه سود ) نگهداری کنند و یا با آن سهام هر شرکتی را که خواستند تهیه کنند .

البته مردم از سود سرمایه گذاری خود برای خدمات پزشکی و غیره میتواننداستفاده کنند و در صورت نیاز بیشتر به وام جهت خدمات پزشکی ، درآمد این سهام افراد برای بازپرداخت هزینه های درمان ضمانت کافی خواهد بود . در موارد خاص که بصورت استثنائی هزینه ها خیلی بیشتر از میزان بازگشت سهام گردد نیز دولت راسا میتواند تضمین هزینه راانجام دهد تا کسی مشکل درمان نداشته باشد .

سایر موارد این سیکل اقتصادی را اهل فن میتوانند بررسی و ارائه راه کار نمایند.

هیچ نظری موجود نیست: