۱۳۹۴-۱۱-۲۷

آشنائی مسئولین کشور با آخرین دستاوردهای دانش


روزی دو ساعت برای همه وزرا و معاونین ایشان باید جلساتی گذاشت تا اساتید رشته های جدید و مختلف بیایند و ضمن توضیح راجع به رشته خود ، کاربردهای آنرا توضیح دهند .

علم به قدری پیشرفت کرده که بسیاری از دانشمندان نیز نمیدانند در رشته های نزدیک آنها چه اتفاقی می افتد . چه برسد به این که در سایر علوم چه رخ دادهائی میگذرد و مورد استفاده آنها در کار ما چه میتواند باشد .

گر چه خوب است همه ما همه چیز را بدانیم ، اما این امر تقریبا غیر ممکن است . لازم است بدانیم آنچه را نمیدانیم از چه کسی بپرسیم .

هر روز دو ساعت یکی از اساتید دانشگاه ها بیاید و در یک سمینار توضیحات خود را مطرح نماید .

کلیه وزرا و معاونین ایشان ( حتی غیر مرتبط ، مثل معاونین مالی ) بصورت حضوری یا همزمان از طریق اینترنت در این جلسات حضور داشته باشند ( و کنترل گردند ) این توضیحات برای استفاده عموم مردم ( بخصوص مدیران امروز و فردای شرکتهای خصوصی ) از طریق رسانه ها بصورت مستقیم پخش گردد و از طریق ضبط در اینترنت برای مشاهده در زمانهای آینده در دسترس باشد .

به تدریج برای کلیه رشته های ممکن و در دسترس این اطلاعات جمع آوری گردیده و امکان به روز آوری آنها خواهد بود . اما برای رشته ا و تخصصهائی که در کشور موجود نیست نیز میتوان این کار را انجام داد و با حضور از راه دور و ترجمه همزمان برای همه علاقه مندان از آن استفاده نمود.

بانک اطلاعاتی حاصل این امکان را به علاقه مندان میدهد که در هر زمان به آنچه علاقه مندند یا سرزده و تصادفی انتخاب میکنند دترسی داشته باشند . آنها میتوانند برای ادامه تحصیل این تحقیقات و مشاهدات را انجام دهند و یا برای رفع نیاز شرکت و سازمانشان در این دایره المعارف بگردند . با کسب دانش جدید ، آنها ممکن است راه های جدیدی برای ساختن فرداها بیابند و یا انتخاب کنند . از مشاوران بهتری استفاده کنند و موفقیتهای بهتری را تدارک ببینند .


 

هیچ نظری موجود نیست: