۱۳۹۴-۱۱-۲۵

تراکم جمعیت و خشونت


برای دانشمندان مشخص شده ات که تقریبا در همه گونه های جانوری وقتی میزان تراکم آنها در یک فضای ثابت از حدی بگذرد ، آنها از خود خشونت بروز خواهند داد . هر چه این تراکم بیشتر باشد میزان خشونت افزایش خواهد یافت .

متاسفانه روشهای تراکمی جمعیت شهری این معضل را در انسان تشدید میکند . نتیجه حاصله این که خشونت افراد جامعه در شهرها بیشتر از روستاها و در محلهایی که تراکم بیشتر است ، افزایش قابل محاسبه را نشان میدهد .

این رفتار جدای از انواع دیگر رفتارهای مجرمانه ای است که در محیطهای شهری امکان رشد دارند .

یکی از روشهای اصلاح این مشکل این است که از تراکم غیر ضروری جلوگیری شود . تا آنجا که امکان دارد محیطهای شهری به گونه ای طراحی گردند که تراکم انسانها به حداقل میزان ممکن باشد .

استفاده از فضاهای بالا و پائین ( ساختمانهای مرتفع – قطارهای هوائی یا مترو و ساختمانها و فروشگاه های زیر زمینی و غیره ) برای کاهش تراکم میتواند کمک کننده باشد . اما باید به خاطر سپرد که این موارد مسکن نسبی هستند . ایده آل آن است که افراد جمعیت بشری در سطح کشور پراکنده باشند و به خصوص به شهرها اجازه نداد از یک حدی بزرگتر گردند .

استفاده از امکانات اقلیمی سطح کل کشور باعث میگردد که اسکان بشر کمترین آسیب را به محیط وارد نماید .  با وضع قوانین و رعایت نیازمندیهای محیط زیستی میتوان ضمن توسعه فضاهای زندگی انسان ، زندگی حیاط وحش و محیط زیست را نیز به بهترین حالت ممکنه حفظ نمود .


گر چه پیشرفت لازم است ، اما نه به قیمت نابودی محیط زیست .

هیچ نظری موجود نیست: