۱۳۹۴-۱۲-۰۵

شیشه و مونیتور فشاری


دانشمندان ( ام آی تی ) مواد شفافی پیدا کرده اند که در فشارهای مختلف ، میزان متفاوتی از نور را اجازه عبور میدهد . این ماده برای استفاده در پنجره های هوشمند پیشنهاد گردیده است . ( نوعی پلیمر پلی دی متیل سیلوکزان )
از این ماده برای نوع خاصی از مونیتور و صفحه های تلوزیون میتوان استفاده نمود. نظر به این که این مواد پلاستیکی و منعطف هستند ، میتوان از مواد پلاستیکی منعطف برای پایه قرار گیری این مواد استفاده نمود. این یعنی میتوان این صفحات را بصورت روزنامه لوله کرد – تا کرد و دوباره باز نمود . اگر زیر سطح ، یک ماده بازتابش کننده خوب قرار دهیم ( سطح آیینه ) و یا یک سطح نورانی ( مثل " ال ای دی " ) در هر دو حالت میتوان صفحه های متفاوتی از مطالب و موضاعات را نمایش داد .
داشتن دیوارهای با رنگها و مناظر متفاوت با کمک این مواد قابل دستیابی است . حتی بدنه هواپیماها و فضا پیماها را با کمک این مواد میتوان تا حدود زیادی شفاف و کدر نمود .

کاربرد این مواد میتواند خیلی زیاد باشد و زندگی ما را تا حدود زیادی متنوع نماید . محصولات زیادی نیز به کمک این مواد قابل ساخت است که برای شرکتهای مرتبط سود آوریهای زیادی خواهد داشت .

هیچ نظری موجود نیست: