۱۳۹۴-۱۱-۲۶

تازه چه خبر


سرعت پیشرفت علم و دانش خیلی زیاد شده است به طوری که گاه متخصصین فن از پیگیری آخرین دستاوردها عقب میمانند . برای بعضی از موارد مهم برای کشور لازم است که آخرین دستاوردهای دانش و فن مورد پیگیری قرار گرفته و به طور مرتب رسد گردند . گر چه دانشگاه ها بهترین مکان برای این پیگیری هستند ، اما بسیاری از موارد وجود دارند که کار دانشگاهیان نیست .

موارد امنیتی ، مثل پیشرفت آخرین سلاحهای ساخته شده در زمینه های مختلف توسط شرق و غرب . بلوفهای سیاسی و غیر سیاسی و بسیاری موارد دیگر از این دست هستند .

لازم است در بخشهای مرتبط واحدهائی جهت رسد آخرین دستاوردها و فعالیت محققین صورت پذیرد .

همچنین بسیاری موارد را به دانشگاهیان میتوان سپرد . آنها ضمن رسد آخرین دستاوردها ، میتوانند آنها را ترجمه و در اختیار همه مردم کشور قرار دهند . برای این کار میتوان مبالغی توسط دولت به دانشگاه پرداخت گردد . هر دانشگاه از خدمات اساتید و دانشجویان برای این کار میتواند استفاده نماید . این کار ضمن کمک هزینه تحصیل ( در مقابل یک کار مثبت ) باعث رشد توانائی و دانش مرتبط فارغ التحصیلان دانشگاه خواهد گردید .

خلاصه همه موارد نیز باید در یک بولتن نرم افزاری ( سایت اینترنتی ) جمع آوری گردد تا مراجعه کنندگان بتوانند از آن بهره لازم را ببرند . طبیعی است که دولتمردان نیز از این دستاوردها بی نیاز نیستند و میتوانند با کمک آن تصمیمات بهتری اتخاذ نمایند .


 

هیچ نظری موجود نیست: