۱۳۹۴-۱۲-۰۸

تفاوت امنیت باروری برای زنها و مردها


میدانیم که امنیت برای باروری در انسانها اهمیت دارد . در زمانهائی که امکان برقراری امنیت وجود نداشته باشد انسان علاقه به باروری نداشته و بصورت غریزی این کار را به تاخیر می اندازد . نظر به این که در جوامع پیشرفته مشاهده میکنیم که باروری به تاخیر افتاده و مثلا در ژاپن ، کاهش جمعیت شروع شده است ، باید مفهوم امنیت را از دید انسانها مورد بازبینی قرار داد .

برای مردها ، زمانی که بتوانند بصورت مستمر در جامعه غذا تهیه کنند ، آن زمان امنیت غذائی و ادامه نسل برقرار است . این امر در بسیاری از جوامع برقرار است . گر چه تناوب تعویض کارها ، خود به خود قبول مسئولیت تولید نسل را برای مردها با مشکل مواجه نموده است .

از طرفی برای زنها ، علاوه بر تامین غذا ، ماندگاری مردها در خانه نیز اهمیت دارد . در جائی که زنها اطمینان داشته باشند که مردشان در خانه برای مدت طولانی خواهد ماند ، در آن صورت امنیت " زاد آوری " برقرار میگردد . گر چه در حالاتی که هیچ یک از این دو امنیت نیز وجود نداشته باشد ، انواع دیگری از " زاد آوری " را شاهد هستیم ، از قبیل " زاد آوری به زور و اجبار " " زاد آوری اتفاقی " و غیره . در مردها تکثیر نوع از دغدغه کمتری برخوردار است . لذا از هر فرصتی برای این کار استفاده میکنند . ( ممکن است تا فرصت بعدی زنده نباشند . حتی در عدم امنیت کامل نیز اقدام به انجام وظیفه میکنند ) اما  در جنس مونث ، انتخاب جفت و پذیرش " زاد آوری " مقوله دیگری است که نیاز به امنیت و ماندگاری مرد را میطلبد .

این امر در جوامع پیشرفته ضعیف شده است . لذا زنهای این جوامع نسبت به " زاد آوری منتظر فرصت مناسب و کسی که " بماند " میمانند . لذا " زاد آوری " کاهش محسوس خواهد یافت . آنچه در جوامع در حال توسعه شاهد آن هستیم نیز از روش مشابهی طبعیت میکند .

از دیگر ناهنجاریهایی که بر " زاد آوری " تاثیر منفی میگذارد ، شریک شدن تهیه غذای اصلی است که ه عهده زنها گذاشته میشود. اگر آنها لازم باشد که در تهیه غذا شرایط برابر یا با اهمیت داشته باشند ، نمیتوانند وظیفه اصلی نگهداری از فرزند را انجام دهند . در این صورت ، آنها از " زادآوری " به صورت غریزی خود داری میکنند .

جدای از این که این امر لازم باشد یا نباشد ( ثروت خانوادگی موجود یا نباشد ) نقش تهیه اصلی غذا بر " زادو والد " تاثیر منفی خواهد گذاشت .

با اصلاح شرایط زندگی بر اساس فطرت بشری در جوامعی که با کاهش جمعیت روبرو هستند ، میتوان این خصلتها را اصلاح نمود .

هیچ نظری موجود نیست: