پاره ای از نکات جالب و یا تحقیقات شخصی من در عالم مجازی Some interesting research on my own or in a virtual world
۱۳۹۴-۱۱-۲۸
راه غلط خودرو ملی
سالها
است که در مورد خودرو ملی انواع روشها را امتحان میکنیم و هنوز خودرو ملی نداریم .
شاید راه را اشتباه رفته ایم ( و این امر جدای از فساد نهادینه شده است )
گام
اول برای تولید خودرو ، داشتن تکنولوژی طراحی " اینجین " است ( سیستم
تولید نیرو ) سیستم اینجین نه تنها در خودرو ( سواری – موتور سیکلت – اتوبوس و
کامیون – تانک – هواپیما – کشتی و ...) مورد استفاده است ، بلکه در لوازمی مثل
" اره موتوری " – " چمن زن " – انواع " ژنراتور " و
خیلی جاهای دیگر نیز کاربرد دارد .
حتی
جدای از موارد مصرف در خودروها ، داشتتن صنعت طراحی و ساخت " اینجین "
برای هر کشوری لازم است . جالب است که ما انواع تانک و شناورهای روسطحی و زیر سطحی
را میسازیم ، اما طبیعتا سیستم " اینجین " آنرا وارد میکنیم .
گام
اول داشتن تکنولوژی " طراحی و ساخت " تولید نیرو است . چنانچه این سیستم
را داشته باشیم ، داشتن بقیه خودرو کار سختی نخواهد بود .
برای
پیش رفتن و بدست آوردن یک تکنولوزی مرکب باید آنرا به گامهای قابل دسترس تبدیل
نمود و گام به گام پیش رفت تا به اهداف مورد نظر رسید . چرا این تقسیم بندی تا
حالا صورت نگرفته ؟ احتمالا " تصمیم گیران " و مهمتر از آنها "
تصمیم سازان " " این کاره " نبوده اند .
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر