۱۳۹۴-۱۱-۲۸

راه غلط خودرو ملی


سالها است که در مورد خودرو ملی انواع روشها را امتحان میکنیم و هنوز خودرو ملی نداریم . شاید راه را اشتباه رفته ایم ( و این امر جدای از فساد نهادینه شده است )

گام اول برای تولید خودرو ، داشتن تکنولوژی طراحی " اینجین " است ( سیستم تولید نیرو ) سیستم اینجین نه تنها در خودرو ( سواری – موتور سیکلت – اتوبوس و کامیون – تانک – هواپیما – کشتی و ...) مورد استفاده است ، بلکه در لوازمی مثل " اره موتوری " – " چمن زن " – انواع " ژنراتور " و خیلی جاهای دیگر نیز کاربرد دارد .

حتی جدای از موارد مصرف در خودروها ، داشتتن صنعت طراحی و ساخت " اینجین " برای هر کشوری لازم است . جالب است که ما انواع تانک و شناورهای روسطحی و زیر سطحی را میسازیم ، اما طبیعتا سیستم " اینجین " آنرا وارد میکنیم .

گام اول داشتن تکنولوژی " طراحی و ساخت " تولید نیرو است . چنانچه این سیستم را داشته باشیم ، داشتن بقیه خودرو کار سختی نخواهد بود .


برای پیش رفتن و بدست آوردن یک تکنولوزی مرکب باید آنرا به گامهای قابل دسترس تبدیل نمود و گام به گام پیش رفت تا به اهداف مورد نظر رسید . چرا این تقسیم بندی تا حالا صورت نگرفته ؟ احتمالا " تصمیم گیران " و مهمتر از آنها " تصمیم سازان " " این کاره " نبوده اند .

هیچ نظری موجود نیست: