۱۳۹۴-۱۱-۱۴

دیتا سنتر مجازی


امروزه نیاز به دیتا سنتر روز به روز بیشتر میشود و در این زمینه ها تکنولوزیهای زیادی به وجود می آید . همچنین دیتا سنترها مشکلات مصرف انرژی و خنک کردن تجهیزات و بسیاری مسائل دیگر را دارند که میتوان در " دیتا سنتر مجازی "  تا حدود زیادی آنها را حذف یا بهبود داد .

دیتا سنتر مجازی با استفاده از ظرفیت خالی ( دیسک سخت ) کامپیوترهای خانگی کار میکند . مردم میتوانند در مقابل دریافت مبلغی ، فضای اضافی هارد دیسک کامپیوتری خود را اجاره دهند و مبلغ مشخصی پول دریافت نمایند .

مدیر ( دیتا سنتر مجازی ) کاری که باید بکند این است که نرم افزاری داشته باشد که حجم بالای اطلاعات شامل جاهای خالی در کامپیوترهای موجود را به اطلاعات اختصاص دهد .

ضمن داشتن پشتیبان و همچنین امنیت برای اطلاعات روی کامپیوترها و همچنین مشخص بودن مالکیت حقوقی اطلاعات روی کامپیوترها ( در یک قر ار داد قابل توافق است . با یک کلیک " قبول دارم " مشتری میپذیرد که مالکیتحقوقی اطلاعات روی بخش مشخصی از هارد خود را به شرکت مربوطه واگذار نماید و در مقابل مبلغی بصورت ماهانه دریافت نماید ) برای این کار لازم است نرم افزاری را روی کامپیوتر خود دانلود و اجرا نماید تا فضای اختصاص یافته به شرکت مربوطه منتقل گردد .

ضمنا صاحب کامپیوتر میتواند فضای اجاره داده خود را در طول زمان ، کم یا زیاد نماید .

علاوه بر مشتریان معمول که از فضای مجازی استفاده میکنند .این بخش برای شرکتهائی مانند " فیس بوک " و " گوگل " و دیگران خیلی مفید است . آنها نیاز دارند که اطلاعات هر بخش جغرافیائی را در گوشه ای از جهان ذخیره کنند تا نقل و انتقال اطلاعات جهان بهینه گردد . در حال حاضر آنها شروع به ساخت یا اجاره شعباتی از دیتا سنتر در گوشه گوشه جهان نموده اند .

اگر آنها بتوانند از دیتا سنتر مجازی استفاده کنند ، ضمن صرفه جویی هزینه ای ، میتوانند اطلاعات هر کجای جهان را در همان محدوده ذخیره کنند و ضمن دسترسی داشتن به اطلاعات ؛ با کمترین جابجائی اطلاعات به مصرف کنندگان خواهد رسید .

استارت آپی که با این روش ایجاد شود ، ضمن فروش فضای مجازی ( با قیمتی کمتر از تمام دیتا سنترها ) به شرکتهای بزرگ نیز میتواند با " قیمت " رقابتی با " قیمت تمام شده آنها " ارائه نماید .

هیچ نظری موجود نیست: