۱۳۹۲-۰۶-۰۴

شهر خودرو سازان

کدام یک از شهرهای ایران برای شهر خودرو سازان شدن ، امکانات لازم را دارد. یکی از عوامل مهم برای این شهر نزدیکی به بازارهای مصرف است تا حداقل هزینه حمل و نقل محقق شود.
خودرو سازان این امکان را دارند که در یک نقطه از کشور یک شهر بسازند. گردش نقدینگی و میزان نیروی انسانی که در این صنعت کار میکنند به حدی است که خود یک شهر را خوواهد ساخت. همچنین شرکتهای قطعه ساز که به این شرکتها سویس میدهند نیز میتوانند در نزدیکی اسن شرکتها فعالیت نمایند و از مزیت های نزدیکی با این شرکتها استفاده نمایند.
ساخت سختمان مدیریت شرکتهای خودرو ساز در این شهر میتواند به نماد و الگوی این شرکتها تبدیل گردد.
زمینهای موات در کشور زیاد داریم و بر اساس محاسبات قبلی انجام شده از نظر بازار مصرف کشور، این شهر بهتر است در شمال شهرستان قروه باشد.
با انتقال این گروه جمعیتی به خارج از منطقه تهران و کرج و تمرکز این صنعت در یک منطقه ، صنایع جانبی مانند ساخت نیروی محرکه و انواع آن امکان توسعه پیدا خواهد نمود. همچنین استفاده از تخصص هی مشترک این صنعت و شرکتهای خدمات دهنده به آنها و غیره که نشان از مزایای زیاد این کار است.
زمینهای این کارخانجات را میتوان فروخت و تاسیسات و ماشین آلات رابه مکان جدید انتقال داد ( به تدریج نیز این جابجائی امکان پذیر است.
ساخت یک شهر با ساختمان های یک طبقه ( چوبی ضد آتش مانند بسیاری از نقاط جهان و یا ضد زلزله سنتی ) به همراه خیابان بندی های مناسب ، باعث میگردد که یک محیط آرام و مناسب برای مهاجرین به این شهر فراهم آورده شود.

هیچ نظری موجود نیست: