۱۳۹۳-۰۶-۲۹

دیدگاهی متفاوت به مقوله حجاب


برای توضیح رفتار یک مرد مسن در توجه به جنس مخالف برای گروهی از زنان با سنین متفاوت درمانده شده بودم که جرقه ای درخشید و مشکل حل گردید.
برای توضیح مثالی از حالات خاص خانمها که مردان فاقد آن هستند استفاده کردم. توجه خانمها به اطفال .
از میان همه رفتارهای بشری ، رفتار نسبت به جنس مخالف رفتاری است که طی چند میلیون سال در انواع گونه های حیوانی نهادینه شده و از اولین پستانداران به نوع بشر رسیده است. مثل خصلت توجه به کودک در اکثر گونه های شناخته شده . ( رفتارجذب به جنس مخالف قبل از توجه به فرزندان در گونه های حیوانی شکل گرفته است.)
همانگونه که وجود یک بچه ، بخصوص کم سن و سال ناخودآگاه توجه خانمها را جلب میکند و نگاه خانمها را جذب کرده و در بعضی موارد اگر کودک به قدر کافی بتواند توجه خانمها را جلب نماید در خیابان هم زنها به سمت کودک رفته و ضمن تعریف و ابراز احساسات ، حتی لپ کودک را گرفته و غیره ...( رفتار خانمها تابع هنجار اجتماعی و میزان جذب کودک توسط آنها میباشد )
مشابه همین حالت در آقایان ، برای خانمها وجود دارد .نگاه آنها در خیابان ، بی اختیار به خانمها توجه میکند . بسته به هنجار اجتماعی رفتاری را شکل میدهد که تابع میزان جذب میباشد.
هر گونه هنجاری را که متصور باشیم ، مسلما خانمها نمی خواهند زیباییهیای آنها توسط هر کسی ( هر نگاهی ) اسکن شود و مورد قضاوت قرار گیرد و احتمالا توسط افراد غیر موجه مورد پسند و مرکز دریافت رفتار ناصواب واقع شوند.
به طور طبیعی خانمها ( اکثرا ) ازتعریف لذت میبرند ، اما تمایلی به جذب هر کسی ندارند.برای آنها ابراز نظر افراد موجه ، هم سطح و شایسته مهم است ( این افراد شایسته برای افراد مذهبی مردهای محرم و سایر خانمها هستند )
بنابراین حجاب رفتاری زنانه است که از نمایش زیباییهای هر زن برای همه مردها جلوگیری میکند . این خصلت مردانه غیر ارادی است و اگر زنها در این مورد اقدام نکنند ، زمینه برخی مشکلات اجتماعی را فراهم خواهند آورد .
به خاطر داشته باشیم که معیار هر کسی حالات شخصی خود است ، و قضاوت خانمها با احساسات و متغیرهای زنانه در مورد تمایل غیر جنسی مردان ( مشابه تمایل زنها به کودکان ) که با توجه به اشتراک این حالت با تمایلات جنسی ( مشابه تمایل زنان ) کار قضاوت را سخت و اغلب با اشتباه مینماید .
والبته به همچنین بالعکس .

هیچ نظری موجود نیست: