۱۳۹۳-۰۹-۰۴

خودرو بر اساس ساختارهزارپا

یک هزارپای بزرگ را تصور کنیم که هر جفت پا به یک مخزن بار ( مثلا کانتینر20 فوتی ) متصل شده است . این پاها بصورت یک مجموعه تجهیزات ( شامل یک میکروپروسسور کنترل کننده این پاها و دریافت اطلاعات از پاهای جلویی و دادن اطلاعات به پاهای عقبی و دریافت کننده دستورالعمل و تعامل با میکروپروسسور مرکزی – یک موتور و مخزن سوخت ) که زیر کانتینر قابل وصل باشد ساخته شده است .( خود کانتینرها برای جابجایی در چهار نقطه گوشه پایین خود دارای ساختار محکمی هستند که میتوان به آن تجهیزات لازم را نصب کرد )

این کانتینرها در جهت طولی با تجهیزاتی مانند اتصال واگنهای قطار به یکدیگر ، به هم قابل نصب هستند . و یک اتاق فرمان با راننده مجموعه  ( یک یا چند نفر ) و البته کامپیوتر هدایتگر مجموعه .

این مجموعه قطار مانند ، میتواند در بین هر دو نقطه از داخل بیابان و مسیرهای بدون جاده عبور نماید . میتواند با استفاده از تصاویر ماهواره ای هر لحظه مسیر بهتری را در پیش بگیرد .

حمل بار بین دو نقطه بدون جاده و در شرایط سخت آب و هوایی از مزایای این قطار است . با توجه به این که این مجموعه را میتوان به هر میزان که نیاز باشد طویل نمود و هر جفت پا ، مانند حرکت هزارپا ، از مسیر جفت پای جلویی پیروی نموده و به پیش میرود ، پس محدودیتی در این خصوص نخواهیم داشت ، که طول این مجموعه هر چقدر طویل باشد .

میتوان برای شرایط مختلف ، پاهای با طول متفاوت ساخت . شرایط بیابانی ، پاهای خاص خود را میطلبد . ( موانع کوتاه است و سرعت بالایی را میتوان انتظار داشت ) بر عکس در مناطق کوهستانی ، پاهای بلند و حفظ تعادل به همراه مسیر یابی بهینه اولویت خواهد داشت .

استفاده گسترده از این هزارپاها ، میتواند مشکل حمل و نقل ریلی را در سراسر دنیا حل نماید . همچنین ، هزینه های راه سازی و توسعه راه ها و نگهداری راه ها را به شدت کاهش خواهد داد .

برای کانتینرهای 40 فوتی نیز میتوان دو مجومه پا نصب نمود .

میتوان مجموعه ای از کانتینرهای 20 و 40 فوتی را بصورت یک قطار به حرکت درآورد . میتوان در میان راه ، یک یا چند کانتینر را از مجموعه جدا کرده و به حرکت ادامه داد . کانتینرهای مسافربری را نیز میتوان طراحی و ساخت . در مراکز تخلیه و بارگیری از روشهای سنتی تخلیه و بارگیری میتوان استفاده کرد .

همچنین با یک اتاق فرمان ( در واقع کنترل از راه دور که به کامپیوتر پاها  فرمان دهد ) میتوان از سیتم پیشرانه خود کانتینر برای رساندن کانتینر به مقصد استفاده نمود .

با جدا کردن پاها ، این کانتینرها را با کامیون میتوان جابجا کرد .

اتاق راننده و کادر فنی را میتوان با روش هدایت از راه دور در محلهای مناسبی تعبیه نمود .

هیچ نظری موجود نیست: