۱۳۹۳-۰۸-۲۷

رابطه فیلمهای تلویزیون با نحوه پخش اخبار

میدانیم که با توجه به نوع فیلمها ( شاد ، غمگین – هوشمندانه و غیره ) میتوان نحوه فکر کردن مردم را جهت داد . همچنین با دانشی که از نحوه کارکرد و عکس العمل مردم ( ضمیر ناخود آگاه ) داریم میتوانیم بر اساس صحنه های خاصی ، موفقیتهای کوچک را بزرگ و شکستهای بزرگ را کوچک در ذهن نمایش دهیم . میتوانیم موارد کم اهمیت را مهم و برعکس در ذهن مردم ایجاد کنیم .
حالا با پخش انواع برنامه های ( بخصوص پر بیننده مثل فیلمهای خانوادگی در ساعات پر بازدید ) ذهن افراد جامعه را بر اساس واقعه ها و اتفاقات احتمالی پیش رو شکل داد .
بعد از این اتفاقات میتوان برنامه های اخبار ( که بازگویی اتفاقات گذشته است – و اتفاقاتی که باید در آینده بیفتد را پنهان میکند ) را بر اساس ذهنیت های ساخته شده مدون و پخش نمودد .
ذهن ها آماده هستند که شکست های بزرگ را کوچک ببینند . خوب اخبار نیز بصورت کمرنگ خبر یک شکست بزرگ را در میان دو اخبار کم اهمیت بزرگ نمایی شده ، مثل افتتاح  یک ساختمان در نقطه ای دورافتاده و یک تصادف جاده ای و آمار تصادفات که بهتر یا بدتر شده ، آمار بیماران سرطانی و غیره پخش مینماید .
میتوان آن خبر بد را هم پخش نکرد ، اما معمولا آن خبر بد هم  قابل نمیش بصورت یک موفقیت است ، این پیچیدگی اظهارر اخبار ، ابزار خوبی برای متصدیان رسانه ها است . اما فقط متخصصان هستند که از میان این همهمه خبرها میتوانند اخبار صحیح را از میان مجموعه رویدادها استخراج نمایند .
این همه دلیل لازم و کافی از این امر است که مجموعه رسانه ها یکی از سلاحهای قوی کشورها است و طبیعی است که قدرتها در پی کسب این قدرت در قالب خصوصی سازی باشند .
نتیجه دیگر از نحوه کار دولتهای غربی این است که با خصوصی کردن این گونه موارد ( رسانه ها – اینترنت – هواپیما سازی و غیره ) این فعالیتها را اقتصادی کرده و بصورت غیر آشکار بر رسانه ها کنترل اعمال میکنند .
در واقع کل ارتش مثلا آمریکا شامل تمام شرکتهای بین المللی داخل ( و بعضی از شرکتهای خارج از )آمریکا است .
کشورهای دیگر نیز مناسب است از این تجربه کشورهای غربی استفاده نموده و ضمن آزاد سازی کنترل شده رسانه ها و صنایع نظامی ، اجازه رشد و بالندگی بهتر به آنها داده و بعنوان مصرف کننده از  خدمات و محصولا آن استفاده نموده و بصورت غیر محسوس ( مشابه آمریکا ) روی آنها کنترل اعمال نمایند .
جنگ سرد بعدی بیشتر یک مسابقه علمی است تا مسابقه تسلیحاتی.

هیچ نظری موجود نیست: