۱۳۹۳-۰۸-۲۳

من ۷ عشق

گفتیم که یک من واقعی هست .
این من در ابتدا با قوه جبرئیله ( قوانین شناخته یا شناخته نشده طبیعی ) فعالیت مینماید . رشد کرده و استدلال نموده و درک میکند .
بعد از شناخت خود با کشش خاصی فوق قوه جبرئیله به پیش خواهد رفت . این کشش را عشق الهی ( حقیقی ) نامند .
برای این عشق حقیقی , عشق مجازی وجود دارد که صحنه درسی است برای عشق حقیقی .
برای این عالم عشق نیز قوانینی است فوق قوانین مادی - عقلی متداول .
این من حقیقی در این عالم نیز سیر میکند . پس آنچه که در یک عالم سیر میکند اول باید یک سنخیتی با آن عالم داشته باشد , دوم این که باید فوق آن باشد که در آن سیر میکند .
در غیر این صورت در مرتبه خود توقف میکرد و نمیتوانست پیشتر رود .
من حقیقی , فوق عشق است و پس از گذشتن از عالم عشق , این اسب ( مرکوب ) نیز توقف کرده و باید به وجود خود پیش رود تا قاب قوسین . انشاالله

هیچ نظری موجود نیست: