۱۳۹۳-۰۹-۰۴

راه اعتمادسازی بین ایران و عربستان

زمانی که دو قدرت منطقه ای ( یا جهانی ) نیاز به اعتماد سازی را حس میکنند و البته هر یک در پی منافع خود هستند ، لازم است که یک اتاق مشترک هماهنگی داشته باشند .

بدین ترتیب ، هر دو کشور یک فعالیت هماهنگ که بیشترین منافع را برای دوطرف ایجاد میکند انجام خواهند داد . نمونه این فعالیتها را برای ترکیه و عربستان در سوریه شاهد هستیم .

برای مثال اگرعربستان و ایران بطور مقطعی مشکلات فعلیشان راحل نمایند ، در آینده باز این دو کشور در سایر موارد با یکدیگر رقابت خواهند داشت .

ایران و عربستان دو مشکل دارند . یکی تفاوت بینش دینی و دیگری منافع و نقش مناطقه ای . دو کشور جزو امت اسلامی هستند و پیرو پیغمبر اسلام . با برگزاری یک نشست و استخراج دین مشترک اسلامی ، ( بین تمام شاخه های اسلامی ،از جمله چهار مذهب تسنن وشیعه و وهابیها و کلیه زیر شاخه های اسلام) تفاوت شریعت برداشته خواهد شد . ( این کار ممکن است ، اراده میخواهد ) مرحله استخراج احکام نیز ساده است ، از قرآن شروع کرده ، با مطالعه یک بار قرآن بسیاری از دستورات مذهبی خارج شده و طبیعی است که اجماع تصمیم نهایی است . سپس با اعلام این شریعت ، به هر کسی اجازه داده میشود علاوه بر آن با عقل خود مسائل را درک نماید . در قرآن جان و مال انسان مورد احترام است و مشکل تکفیری و جهادی حل خواهد شد . این کار مزایای بیشری نیز دارد .

با توجه به اختلاف فرهنگی شمال و جنوب ، کل منطقه اسلامی به دو بخش تقسیم شده و دو طرف در مناطق مشترک به یکدیگر میتوانند کمک کنند .

مسائل بوکو حرام و دزدان سومالی جنگ های داخلی آفریقا ( مناطق اسلامی ) قابل پیگیری و حل نمودن است . همچنین مسائل اسلامی چچن و افغانستان و پاکستان و برمه و سایر بلاد اسلامی آسیا بطور مشترک و با هماهنگی یکدیگر قابل حل شدن میباشد .

تشکیل اتاق مشترک حل کننده مسائل مورد علاقه دوطرف است .

هیچ نظری موجود نیست: