۱۳۹۳-۰۸-۱۹

من ۴ مواد

گفتیم که اول روح , نور را بود . سپس از نور سایر مواد خلق گشتند و روح نوری از نور جدا گشت و نور مرد و ماده شد . و روح ماده خلق و بر ماده و بود آن حاکم گردید .
میدانیم که پس از انفجار بزرگ ( بیگ بنگ که در مدل اسلامی آن دائمی است ) مواد اولیه تشکیل دهنده کائنات شکل گرفته و الکترون و پروتون پدیدار شد .
در خورشیدها , این پروتون ها هلیوم و سایر عناصر سنگین را ساختند .
در هر مرحله روحی جسم را ترک و روحی دمیده میشد . ضمن حفظ روح اجزاء . پس با مرگ هیدروژن , هلیوم پدیدار میشد با حفظ روح پروتون و نوترون ها .
این مرگ و تولد تا تشکیل مولکولهای مرکب نیز ادامه دارد . ساخت قند و تبدیل آن به سلولز و هر تغییر ماهیتی مواد با خلع و لبس ( مرگ و حیات جدید ) همراه بوده و هست .
ما برای این ارواح بازگشت ( به قیامت ) قائل نیستیم .
پس این ارواح در عالم خود بوجود آمده ( زاده شده ) و پس طی عمر طبیعی خود میمیرند . ( چون در بودنشان شک نیست )
چون در طبیعت هیچ چیز بی مصرف نیست , لذا باید این ارواح از ماده اولیه‌ای ( روح نور ) آمده باشند و به چیزی ( روح نور ) در انتها تبدیل گردند .
با نگاه به ارواح لاستیک خودرو , در آن روح کل ( لاستیک ) و روح ماده سازنده ( لاتکس ) و روح تک تک مولکولها ( گوگرد , کربن , هیدروژن و ... ) و روح سایر زیر سیستمهای آن دیده میشوند .
علم به ارواح مواد و خواص آن برای شکل بالاتر ( گیاه ) کاربرد دارد . نحوه حیات گیاه و ارتباطات اجزاء عناصر و سیستمها ( مولکولها و سیستمهای بی جان مثل بلورها )
عالم قوانین دیگر است و البته آن نیز باید ارواحی داشته باشد , مثل قوانین اسمزی و جاذبه و غیره که در بخش دیگری باید بررسی گردد .

هیچ نظری موجود نیست: