۱۳۹۹-۰۶-۲۴

راه انداختن مین فریم های شهری

یکی از روشهای استفاده از کامپیوتر ، استفاده از " مین فریم " بوده است . آنها که سنین بالاتر دارند به خاطر دارند . یک کامپیوتر بزرگ در اتاق دیگری می گذاشتند . و تعدادی مانیتور و کیبورد در اتاق دیگر .
هر یوزر با یک مانیتور و کیبورد کار می کرد و البته یوزرنیم و پسورد داشت . بعد از ارزان شدن کامپیوتر ها این مدل کامپیوتر کمتر مرد استفاده قرار گرفت.
امروز که اینترنت آمده می توان آن کامپیوتر را در یک ساختمان مرکزی گذاشت و مصرف کننده ها هم می توانند بر اساس زمان اشغال تجهیزات و نرم افزارها ، اجاره آنرا بپردازند و یا حتی اگر شهرداری ها اینکار را بکنند . می توان این خدمات را مجانی ارائه داد . 
هر شخصی یک کامپیوتر و مثلا یک ساعت استفاده مجانی از نرم افزارهای متداول داشته باشد .و برای نرم افزارهای پر کاربرد و غیره نیز حسب مورد مبلغی به عنوان هزینه دریافت شود ( به حساب مصرف کننده قرار گیرد )
شرکتها می توانند حسب مورد و نیاز سیستم هایی را اجاره نمایند . و البته همگان می توانند هارد خارجی شخصی داشته و به شبکه متصل نمایند و .... ( خیلی چیزهای بیشتر )
میتوان کامپیوترهای شخصی -شرکتی - ظرفیت پایین را به کامپیوتر شهرداری ها متصل کرد و از خدمات آن استفاده نمود.
مزایای این کار بسیار زیاد است . هر شهروند دستگاه های کامپیوتر دارد . از طریق همین شبکه می تواند با دیگران تماس تلفنی و تصویری داشته باشد . این خدمت در کنار سایر خدمات شهری باعث رشد کمی و کیفی زندگی شهروندان می گردد. 
این کار باعث ثروتمند تر شدن شهروندان و شهر می شود . و البته این برای شهرداری ها باید هدف باشد .
کاهش هزینه داشتن و استفاه از کامپیوتر - به روز آوری نرم افزارها و آنتی ویروس ها توسط افراد متخصص  از جمله مزایای اینکار است . 

هیچ نظری موجود نیست: