۱۳۹۹-۰۶-۱۷

هشدار " مس " به جهان غرب

قبلا گفته شده بود که غربی ها می توانند به جای حمله مستقیم به چین ، توسط خرید " مس " و اقلام مشابه باعث شوند که هزینه های تولید چینی ها افزایش یابد .
فلز مس یک فلز استراتژیک است که در بسیاری از صنایع کاربرد دارد . همچنین افزایش قیمت آن از تعمیر و نگهداری شبکه های برق کشورها تا گوشی موبایل و لوازم خانگی را در بر می گیرد .
کشور چین ، ظاهرا با خرید بیش از نیاز در حال ذخیره سازی و بالا بردن قیمت این فلز ( و احتمالا اقلام مهم دیگری) برای بالا بردن قیمت تمام شده انواع کالاها در جهان غرب است .
منابع مالی چینی ها از اوراق قرضه آمریکا قابل تامین است و لزومی ندارد شرکتهای چینی این اوراق را در بازار بفروشند . این اوراق پشتوانه وعده های مالی شرکتهای چینی خواهد بود . ضمن این که هنوز چرخ صادرات کشور چین در حال کار کردن است و منابع مالی خارجی را جذب می کند .
اگر غربی ها چاره ای پیدا نکنند ، صنایع این کشورها در دنیای بعد از کرونا با توان کمتری می توانند با شرکتهای چینی رقابت نمایند .
خرید مس با قیمت پایین و فروش آن در قیمت بالا نیز برای چین سود قابل توجهی خواهد داشت . اگر بخواهد بفروشد ، زیرا خود این کشور مصرف کننده بزرگ این فلز و اقلام مشابه است .

هیچ نظری موجود نیست: