۱۳۹۴-۰۲-۰۱

زمانی ما ایرانی ها هم عرب بودیم ( با استانداردهای امروزی)

لفظ عرب امروزه به دلایل مختلف مالی و غیره زیاد به کار برده میشود . این توهم که عربیت با اسلام ارتباط دارد خود یکی از دلایلی است که باعث شد تا رشد زبان عربی در میان مردم مسلمان رشد یابد .

زمانی بود که ما ایرانی ها نیز به زبان عری مینوشتیم . آیا در آن دوره ما عرب بودیم ؟

بسیاری از بزرگان آن دوران و زمانهای بعد اسامی عربی را بر خود یا فرزندانشان میگذاشتند . آیا آنها عرب بودند ؟

امروزه مردم مالزی نیز اسامی عربی دارند ولی مشخصا عرب نیستند .

عرب قوم کوچکی در میانه صحرای عربستان بود . مردم یمن و عمان فعلی و سواحل خلیج فارس و سوریه و اردن که این اعراب را در میان میگرفتند ، همه غیر عرب بودند و هستند . به تدریج زبان عربی رشد و توسعه یافت و آن به این دلیل بود که عربی زبان قرآن است . زبان رسول الله است . لذا زبان عربی در میان مردم رشد و اعتلا یافت .

امروز نه تنها سعی میشود که برای اعراب تاریخ جعل گردد ( تاریج سایر بلاد سوریه و اردن را به شبه جزیره عربستان و از آن طریق به اعراب منصوب میکنند ) مناطق جغرافیایی را نیز به اسم آنها نامگذاری میکنند ( دریای عرب ! )

این اتفاقات تا زمانی که پول نفت و اهمیت مناطق جغرافیایی عرب زمان مهم است ، توسط رسانه های جهانی تبلیغ میگردد .

اما با کم یا حذف شدن این مسائل جریان زندگی واقعی مردم این نامها و تاریخ و جغرافیای جعلی را به مسیر طبیعی خود خواهد برد .

در گذشته نامهای مناطق جغرافیایی ایران را به یونانی مینامیدند و مینوشتند . بعدها به عربی و مغولی  خوانده میشد . با افول نیروهای غیر طبیعی ، جریان فرهنگ به مسیر اصلی خود بازخواهد گشت .

نظر به افزایش سرعت  تغییرات ، امیدواریم که این تغییرات به زودی حاصل گردد .

 

هیچ نظری موجود نیست: