۱۳۹۴-۰۱-۲۸

احترام و کاهش کارآیی

بیمارستان‌ میلاد ساخته شد تا به مردم خدمت رسانی نماید , نه به کارکنان .
پارکینگ طبقاتی بیمارستان‌ میلاد سه طبقه زیر زمین است . پزشکان طبقه اول ( از بالا ) کارکنان طبقه وسط و مراجعه کنندگان طبقه سوم پایین .
پزشکان و کارکنان تقریبا هر هشت ساعت به پارکینگ مراجعه میکنند و اگر این پارکینگها همیشه پر باشد , روزی سه بار تردد خواهیم داشت .
در حالی که هر واحد پارکینگ طبقه سوم , تقریبا هر یک ساعت پر و خالی میشود .
این مراجعین چاره ای ندارند جز استفاده از آسانسور , اگر در طبقات بالا بودند انگیزه استفاده از راه پله را می‌داشتند .
اگر پارکینگ پزشکان با مراجعین عوض شد چه خواهد شد ؟ کاهش تردد هشت برابری آسانسور , کاهش مصرف سوخت برای بالا و پایین رفتن و اتلاف وقت مراجعین و غیره .
برای طبقات پایین نیز امنیت بیشتر خواهد بود .
آیا صرف احترام به پزشکان این اتلاف هزینه‌ها را جبران میکند ؟
یادمان باشد دولت برای این اتلاف بنزین ها سوبسید میپردازد .
این مثال " مشت نمونه خروار مدیریت غلط است "

هیچ نظری موجود نیست: