۱۳۹۵-۰۴-۲۷

رفتار گروه حاکم در آمریکا و سایر کشورها

امروزه در آمریکا گروهی داریم که قدرت بیشتری دارد و با سوءاستفاده از قدرت خود از گروههای دیگر بهره‌کشی می‌کند. گروه قدرتمند " ایدئولوژی لازم " برای بهره‌کشی را نیز می‌پروراند تا کارش را موجه و مجاز جلوه دهد.
همچنین این گروه برای عوام‌فریبی مردم نیز ایدئولوژی دیگری ارائه میکند تا مردم از رفتار حاضر احساس رضایت نمایند .
این اتفاق با شدت های متفاوتی در کشورهای مختلف اجرا شده است . ترکیه,  عربستان,  پاکستان , روسیه, بریتانیا, چین و ژاپن و بسیاری از کشورها با تفاوت‌های جزئی آیم گونه رفتار میکنند .
آنچه با دهکده جهانی شدن کشورها و تبادل سریع اطلاعات اتفاق می‌افتد باعث شده این رفتارها آشکارتر شده و پنهان کردن آن مشکلتر باشد .
کودتای اخیر در ترکیه هم خانواده با چالش نمایشی ترکیه و اسرائیل است . همچنین مشابهت با رفتار عوام‌فریبی یازده سپتامبر دارد . در سالهای اخیر شاهد اتفاقات مشابه بوده‌ایم که نشان دهنده ایدئولوژی یکسان پشت این رفتارها میباشد .
افزایش آگاهی جهانی و رشد فرهنگ اجتماعی باعث میگردد کنشگران این رفتار در کار خود ناموفق باشند . از طرفی طبقه حاکم همواره سعی در ادامه این رفتار را دارد !
این رفتارها باعث درگیری بخش اندیشمند جامعه با قدرتمندان حاکم گردد . طبیعی است در بلندمدت اندیشه پیشرو برنده خواهد بود . این اندیشه میتواند مورد استفاده قدرتمندان باشد . باید دید در هر یک از این کشورها کدام طیف جامعه پیشرو خواهند بود , قدرتمندان حاکم یا اندیشمندان جامعه.

هیچ نظری موجود نیست: