۱۳۹۵-۰۴-۲۲

بلوغ جامعه آمریکایی

آنچه در روزهای اخیر در آمریکا شاهد بودیم . رفتار در حال بلوغ جامعه آمریکا در مواجهه با مشکلات نهادینه شده بود.
رفتار اشتباه پلیس با مضنون ها بخصوص رنگین پوست ها اتفاق اولیه بود . در مقابل شاهد تظاهرات اعتراضی مردمی بودیم . برای همراهی مردم و پلیس باید نشان داده میشد که خود پلیس نیز قربانی است . پس چند پلیس به قتل رسیدند . در نهایت نیز همراهی مردم با پلیس را شاهد بودیم .
همانطور که یک فرد رشد عقلی میکند , جامعه نیز همواره در حال رشد است و رفتار جامعه نسبت به وقایع متفاوت و البته پخته‌تر خواهد بود .
امروز بعد از وقایع یازده سپتامبر و بعد از حرکت جمعی یک درصدی, مردم آمریکا از رفتار اداره کنندگان کشور خود اظهار نارضایتی کرده‌اند. گرایش به ترامپ و سندرز نشان از این اعتراض و عدم اعتماد به اداره کنندگان جامعه را میرساند . نه تنها اداره کنندگان آمریکا اعتقاد و پیروی جامعه را از دست داده‌اند,  بلکه جامعه آمریکایی در حال تلاش برای زدودن معایب قدیمیتر خود است .
مجموعه این رفتارها نشان از حرکت جامعه از یک مرحله پایین به مرتبه بالاتر دارد . استاندارها تغییر خواهد کرد و رفتار مردم و پلیس با یکدیگر به نحو دیگری خواهد‌بود.  دولتمندان آمریکایی نیز در چالش کسب اعتماد جامعه با مشکل مواجه خواهند شد . چرا که در کوتاه مدت رفتار آنها تغییر نخواهد کرد و جامعه در کوتاه مدت نیز متوقف نخواهد ماند . بنابراین فاصله دولتمندان با جامعه بیشتر شده و این خطر جدایی این دو گروه را در آمریکا بیشتر میکند .

هیچ نظری موجود نیست: