۱۳۹۵-۰۴-۲۱

زمان تشکیل شخصیت انسانی

در خصوص این که انسان چه زمانی بعد از لقاح تخمک تشکیل میشود گفتار زیادی شده است . این نیز کنار آن همه سخنان میتواند به صورت یکی از آنها قرار داشته باشد .
برای این کار نگاهی به فرایند لقاح در انسان می اندازیم.
برای لقاح , تخمک از رحم خارج شده و در برخورد با اسپرم عمل لقاح صورت میگیرد . از لحظه لقاح تکثیر سلولی آغاز میگردد . از طرفی تخمک لقاح یافته شروع به حرکت کرده و به سمت داخل رحم حرکت میکند . در طی حرکت نیز تقسیم سلولی ادامه خواهد یافت . این کار تا زمانی که سلول لقاح یافته نیاز به غذا داشته باشد ادامه میآبد.
اگر سلول لقاح یافته خارج از رحم نیز باشد , توقف کرده و برای جذب غذا با بدن مادر ارتباط برقرار میکند . در صورتی که خارج از رحم این توقف صورت گیرد , به آن حاملگی خارج از رحم اطلاق میگردد . ( و این جدای از لقاح مصنوعی و توسط پزشکان است که بعد از لقاح , سلول را درون بدن مادر میگذارند )
نظر به این که بعد از لقاح عمل تکثیر سلولی شروع میشود و سلول تکثیر یافته به صورت ارادی حرکت میکند و هر زمان اراده کرد توقف میکند و به بدن مادر برای تغذیه متصل میگردد , طبیعی است که از همان زمان برایش شخصیت قائل گردیم .
درست بعد از لقاح , سلول جدید دارای " دی ان ای " انسان جدید است.  در این زمان با لحظه قبل کاملا فرق میکند . امروزه دانشمندان بر اساس همان " دی ان ای " میتوانند شکل چهره و طول قد و سایر پارامترهایی که بدن فرد بزرگسال خواهد داشت را بازسازی کنند .
بنابراین با دانش امروزی میتوان برای سلول تشکیل شده شخصیت انسانی قائل گردید .
با قبول شخصیت داشتن سلول لقاح یافته و انسان دانستن آن از لحاظ حقوقی , مقوله سقط جنین وضعیت دیگری خواهد یافت .

هیچ نظری موجود نیست: