۱۳۹۶-۰۱-۲۶

شروع تدوین قوانین تردد ترافیکی در ارتفاع بالای سر خیابانها


​میتوان چهار جهت اصلی و چهار جهت فرعی را در ارتفاع های مختلف تعریف نمود.

مثلا ارتفاع ده تا پانزده متری سطح خیابانها را مسیر تردد شرق به غرب و بیست تا بیست و پنج متری را از شمال به جنوب و سی تا سی و پنج را غرب به شرق و چهل تا چهل و پنج را جنوب به شمال در نظر گرفت.

پنج متر بین مقادیر برای حفظ ایمنی و وجود خطا در نظر گرفته میشود.

برای فرود نیز باید مرحله به مرحله فضا پیما پائین بیاید و از زیر ارتفاع مورد نظر بگذرد و از ده متری خارج گردد .

چون ساختمانهای مرتفع داریم ، این مراتب اندازه محدوده تردد میتواند بالاتر برود. ( در بعضی مناطق شهری پائین تر و در بعضی مناطق بالاتر باشد . این حدود و طریقه ارتباط مناطق ترافیکی به هم قابل طراحی است .

در واقع فضا پیماها با یک حرکت دایره ای ارتفاع و سرعت را کم کرده و فرود می آیند. ( یا اوج میگیرند )

تصادفات احتمالی و خطرات آن نیاز به استاندارد ایمنی فضا پیماهای سرنشین دار دارد . ( برای غیر سرنشین دار نیز قوانینی نیاز است که کارشناسان میتوانند آنها را ارائه نمایند.)

مهم شروع عملیات است که با تفکیک ارتفاع و کنترل دستی قابلیت اجرائی خواهد داشت .

نکته مهم عدم اتکای وسیله نقلیه به سطوح زمین است و نمیتوان محدوده هایی بالای خیابانها را ( فقط ) برای تردد آنها در نظر گرفت . در واقع آسمان همه ساختمانها نیز به ناچار در حوزه تردد وسائط نقلیه قرار میگیرد . که این امری خوب است .

برای تردد در مسیرهای متقاطع با مسیرهای اصلی ( شمال غربی و غیره ) میتوان روی اضلاع مثلث تردد کرد، کمی به شمال و بقیه به غرب ( در فضای تغیر مسیر نیز میتوان در جهت اصلی پیش رفت ) مدت زمان تغییر ارتفاع و تغییر مسیر باید محدود باشد تا فضای آزاد بینابینی نیز همیشه خالی باشد .

احتمال تصادف بین فضا پیماها حداقل است ، اما غیر ممکن نیست . برای کاهش خطر تصادف نیز میتوان با تعیین فرکانسهای مشخص و تعیین فاصله برای فضاپیمای تغییر مسیر داده بصورت اتوماتیک جلوی تغییر ارتفاع دیگران را گرفت ( در فواصلی کاملا ممنوع – در فواصلی با احتیاط و مسئولیت راننده آزاد و در مکانهایی که دیگران تغییر ارتفاع نمیدهند میتواند اتوماتیک انجام گردد )

با شروع وجود این وسایل نقلیه قوانین نیز میتواند تکامل یابد .

یکی از مهمترین محدودیتها برای این وسایل ، مشکل پارکینگ و فرود و برخواست از سقف ساختمانها است که به تدریج قابل اصلاح است .

 

هیچ نظری موجود نیست: