۱۳۹۴-۰۷-۲۸

کاندیداها و انتخابات 2016 آمریکا

کشور آمریکا و رئیس جمهور آن نقش مهمی در جهان دارند . سرعت تغییرات در جهان روز به روز بیشتر میشود و هر لحظه نیاز به تصمیم گیری سریعتر ( و درک موقعیت جدید ) مهمتر میگردد .
ضمن این که تجربه خیلی مهم است و پشت سر هر رئیس جمهوری یک تیم با تجربه و توانا کار میکنند ، نقش خود رئیس جمهور را نمیتوان نادیده گرفت .
در این میان سن تمام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بالا است . در نتیجه قدرت درک موقعیتهای جدید و تصمیم گیری با ریسک برای این افراد کم شده و ناچارند به تیم خود اکا کنند . این یعنی تمام این افراد در بسیاری موارد بدون درک موقعیتها و با اطمینان به گروه زیر دست ، پیشنهادات آنها را به کار خواهند بست .
موارد متنوع و اکثرا پیچیده و به خصوص اتفاقات با سرعت زیاد امکان بازگشت به عقب و اصلاحات را از ایشان خواهد گرفت . در واقع ریاست جمهوری نقشی ظاهری خواهد شد و نقشی را که امروز آقای اوباما ایفا میکند را نمیتوان از ایشان انتظار داشت .
نگاهی مقایسه ای به سن این افراد و آقای اوباما در نخستین سال ریاست جمهوری جالب است .
به نظر میرسد احزاب مطرح آمریکا در فرصت باقیمانده توان ارائه افراد موجه و با سن مناسب را نداشته باشند ، اما از امروز برای دوره های بعدی میتوانند برنامه ریزی نمایند .
البته با توجه به سوابق برندگان گذشته احزاب ، احتمال برنده شدن ترامپ بسیار زیاد خواهد بود .

هیچ نظری موجود نیست: