۱۳۹۴-۰۷-۲۱

نیاز به تحقیق در شدت تنوع حیوانات خانگی

امروزه ملاحظه میکنیم که شدت تنوع در حیوانات خانگی به شدت بالا است . تنوع تعداد سگها مثال زدنی است . میگویند اینها از نسل گرگ هستند . در تمام دنیا ، تنوع انواع گرگها و حتی گرگ سانان به تنوع تعداد سگها نمیرسد . حتی سگها نسبت به انواع گربه ها نیز بسیار بیشتر هستند .

این امر میطلبد که یک تحقیق خاص روی سگها از این حیث صورت گیرد . همینطور تنوع مرغهای خانگی و گربه ها و سایر حیوانات خانگی نشان از آن دارد که میتوان با کار کردن روی این حیوانات نسلهای خاص مورد نظر را نیز پدید آورد . چیزی شبیه مرغهای تخم گذار و گوشتی ( با راندمان بالاتر از سایرین ) و از این قبیل .

بحث استفاده اقتصادی از این حیوانات یک وجهه کار است و قدرت تنوع یابی این حیوانات چیز دیگری است .

میدانیم که این حیوانات از زمانی که با انسان همزیستی آغاز کردند پدید آمدند . پس چرا این همه تنوع در گونه انسان پدید نیامد ؟!

پاسخ این سوال کمک میکند تا خودمان را بیشتر بشناسیم و بدانیم که انسان بودن چه چیزی است . مسلما با گرگ و گربه بودن فرق دارد . آنها در طول چند هزار سال گونه های زیادی را تولید کردند ، اما ما یک گونه هستیم . چرا ؟

در این خصوص ما تنها نیستیم و در حیواناتی نظیر فیل – شیر – گوریل و بسیاری حیوانات دیگر این تنوع را مشاهده نکرده ایم . علت این حالت کمک میکند تا دریچه های جدیدی بر بشر باز گردد .

هیچ نظری موجود نیست: