۱۳۹۵-۰۷-۱۱

کاهش هزینه حمل و نقل دریایی از طریق " دهکده کشتی ها "


وقتی به درون کشتی باربری با دید اکوسیستم نگاه میکنیم,  مشاهده میکنیم که با وجود امکانات زندگی کافی اجتماعات درون کشتی ها به شدت مردانه است . بعضی از پرسنل ارشد میتوانند همسر خود را در کابین شخصی به همراه ببرند, که این کار به دلیل بیکاری همسر, میتواند خیلی خسته کننده باشد.
اگر اکوسیستم کشتی را به مانند یک روستا طراحی کنیم, جایی که مردها و زنها با هم کار و زندگی میکنند, محیط کشتی ملایم تر , کارکنان بدون نیاز برای بازگشت به خانواده و محیط خانوادگی کارکنان دریا کاملا عاطفی خواهد بود.
در محیط این کشتی ها میتوان مانند روستا برای کارها, جای خالی در نظر گرفت. زنانی که تخصص داشته باشند به همراه همسر متخصص خود در این کشتی ها میتوانند کار کنند.
در خصوص اینکه کدام کار رادان یا مرد انجام دهند نیازی محدودیت نیست. برای کودکان نیز برنامه آموزش و نگهداری میتوان در نظر گرفت ( دقیقا مانند یک روستا )
امروزه در خیلی از نقاط جهان , خانواده‌هایی داریم که روی قایق زندگی میکنند. همچنین روستاهایی که به دور از ساحل, بصورت شناور یا روی قایق های متصل به هم ماهیگیری و زندگی میکنند.
انتقال زندگی روستایی به درون کشتیها باعث میشود تا ساکنین کشتی, بخشی از درآمد خود را در کشتی خرج کرده ( اجاره محل زندگی و غیره . باید طراحی گردد ) و در حین زندگی در محیط مناسب,  خدمات خود را بصورت رقابتی عرضه نمایند.
حتی میتوان در خصوص واگذاری سهام کشتی به افراد بررسی کرد. چنانچه آنها در سود کشتی شریک باشند, بهره‌وری بیشتر و هزینه کمتری برای کشتی ایجاد خواهند کرد.

هیچ نظری موجود نیست: