۱۳۹۵-۰۷-۲۰

باب الحوائج


القاب بزرگان دین با اسامی که افراد کوچه و بازار بر هم میگذارند متفاوت است. وقتی به بزرگی لقبی اعطا میگردد, با دم صاحب دم, آن ویژگی به طور کامل در فرد نهادینه میشود. گر چه ممکن است قبلا نشانه‌ای از آن اسم داشته ( نه بطور کامل ) اما با اعطای آن لقب , در وجود او آن اسم نشسته و نماد میآبد . ( گر چه قابلیت نیز مهم است. هر ظرف قابلیت خاص خود را دارد )
"درب حاجت خواستن از امام "  لقب عباس بن علی ع است . هیچ شخص دیگری این لقب را نگرفت, پس لقب ایشان مانند لقب " امیرالمؤمنین " برای علی ع دائمی و برای ابد است. یعنی وجود ایشان آن درب است که همه نیازهای نیازمند از طریق آن به امام (از امام اول تا امام آخر ) میرسد.
در خصوص این درب ها حدیث مشابه معروف پیغمبر را به خاطر می‌آوریم. " من شهر دانش هستم و علی درب آن شهر است "
این ویژگی
درب شهر علم بودن و
درب حاجت خواستن
تشابه دارد. این. و بزرگوار دارای مقام منحصر به فرد خاصی هستند که تا ابد ادامه دارد.
ایشان نیز مانند پدر بزرگوار خود القاب دیگری دارند که خاص وجود خود او است.
قمر بنی هاشم
به معنی نورانی ترین فرد در میان بنی هاشم و کسی که مانند ماه به دور وجود امام میگردد و عامل روشن کننده شبها تار برای سکنه زمین و بسی بیشتر از اینها.
ابوالفضل
به معنی پدر فضل و بزرگی , ریشه و عامل همه بزرگها و بزرگی ها. و بسی بیشتر از اینها.
سقا
گویند به واسطه رساندن آب به تشنگان کربلا لقب سقا گرفته‌اند,  اما عرض شد که با لقب قابلیت اعطا میشود, اگر قبلا اینطور نبودند , از آن زمان به بعد مقسم آب به نیازمند بودند.
کدام آب ؟
سقای حوض کوثر کیست ؟ علی ع
آن کدام آب است که در محشر تقسیم میشود ؟
پس علاوه بر آب زمینی, انواع دیگر آب نیز داریم. یکی آن آبی است که از امام به خلق میرسد. آن آب مایه حیات که دائما باید جاری باشد تا خلق زنده بمانند. و نیاز نیازمند ان برطرف گردد. این آب باید از درب ورودی بر امام بگذرد که آن درب عباس ع است.
پس به وجهه گذشتن آب از وجود ایشان به کل خلق, ایشان سقا هستند.
هر چه گفته شود, در حد فهم گوینده است. چون ایشان اکمل از گوینده هستند, مرتبه وجودی ایشان فوق تصور و گفته ها است.

هیچ نظری موجود نیست: