۱۳۹۵-۰۷-۱۱

تفاوت افراد عجول با سایرین


افراد را از وجوه مختلف میتوان تقسیم‌بندی کرد. از جمله است در رفتار آنها و در اینجا در مقوله عجله کردن در کارهای پیش رد .
بعضی افراد به حد افراط در انجام کارها عجله میکنند و بعضی نیز به حد افراط در انجام امور, تعلل میورزند. اکثر افراد نیز در بین این دو حد افراطی رفتار میکنند.
آن افرادی که بیش از سایرین  (نرمال جامعه ) در انجام کارها تعجیل میکنند  کسانی هستند که "صرف خود کار " برای ایشان اهمیت دارد. این افراد ایده‌آل هستند برای محول نمودن کارهایی که حتما باید انجام شوند و سایر امور در آنها نقش کمتری دارد. امور دفتری, آتش نشانی,  امور نظامی و انتظامی و بسیاری دیگر از مشاغل برای این افراد , شخصی و همچنین برای اجتماع مفید است.
برعکس تعلل تا حدود میانگین جامعه نشان از تفکر در اطراف موضوع دارد. برای چه این گونه کار شود و آیا همراه اجرای این کار کار دیگری نیز میشود انجام داد و غیره .
افراد گروه اول در میهمانی و مراسم مشابه نفر اول هستند که در محل حاضر میشوند. و در حد افراط حتی قبل از شروع مراسم,پشت در منتظر گشایش درب میشوند. ( برای مثال )
اما روش و سرعت فکر کردن این افراد با یکدیگر متفاوت است . این رفتارها در طی تجارب زندگی ساخته میشوند.
فرض کنید دو کودک داریم که کار مشخص بلید انجام دهند. مثلا غذا خوردن با قاشق! این فعل را در ابتدای آموزش آنها به این کار در نظر بگیریم. دو کودک با سرعت متفاوتی این مهارت را خواهند آموخت . اگر آن دو را در یک گروه به آموزش وا داریم, این کار تا آنجا که کودک کندتر آموزشش را تکمیل کند, ادامه خواهد یافت و این به معنای وقت بیشتر کودک سریع در تفکر و بازیگوشی است.
در آموزش یک نفره نیز این اتفاق خواهد افتاد , اگر والدین حین آموزش متوجه سرعت آموزش و سطع یادگیری فرزند نشوند, کودک وقت اضافه ذهنی خواهد یافت برای تمرین فرار از موقعیت.
اما کودکانی که وقت کم می آورند فرصت و آموزش این فرار ذهنی را نخواهند داشت و صرف انجام کارها برایشان مهم خواهد بود . این افراد در بزرگسالی متفاوت هستند, اما لزوما هیچ یک بهتر یا بدتر نیستند . جامعه به هر دو این گروه افراد تیاز دارد و حد افراطی این افراد نیز نایاب هستند. اکثر مردم در حد بین دو مرز افراطی و بیشتر نزدیک به میانگین جامعه هستند.
لازم است افراد خود و جایگاه خود را بهتر بشناسند تا از توانمندیهای خود بیشترین استفاده را برده و چون بار بیش از تحمل بر خود نمی گذارند, آرامش بیشتری خواهند داشت. همچنین چون تفاوت این ویژگی را در افراد بشر درک کنند, تحمل تفاوت ها و رفتار متفاوت دیگران برایشان راحتتر خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست: