۱۳۹۵-۰۹-۰۷

مدیریت روشنایی شهری


بخش بزرگی از انرژی مصرفی شهرها ، بصورت روشنایی و خصوص در فضای خیابانها و پارکها مصرف میشود. برای مدیریت انرژی مصرفی این بخش از زندگی بشری کارهای زیادی میتوان انجام داد که هنوز انجام نشده است. یکی از مشکلات شهرها ایجاد آلودگی نوری است ، بصورتی که نور شبهای شهرها اجازه دیدن راه شیری و بسیاری از ستارگان را به سکنه شهر نمیدهد .

با اتصال سیستم تشخیص حضور افراد و خودروها به این چراغها میوان آنها را بصورت اتوماتیک روشن یا خاموش نمود. علاوه بر خود چراغ و سنسور مربوطه میتوان به چراغهای عقبی و جلویی نیز فرمان روشن شدن داد . در نتیجه با وجود یک عامل نیازمند نور ، محیط کافی برای آن شخص یا خودرو روشن میشود . ( از این تکنولوژی در منازل و پارکینگها استفاده میشود )

اما در سایر زمانها کل خیابان میتواند تاریک باشد . بخش بزرگی از خیابانهای شهرها در حومه قرار دارد.همچنین روستاها نیز وضعیت مشابه دارند . کاهش زمان روشنایی میتواند صرفه جویی بزرگی در انرژی مصرفی ایجاد نماید . از طرفی عمر لامپها افزایش یافته و آلودگی تولید انرژی و آۀودگی روشنایی نیز کاهش میابد .

روشهای دیگری مثل استفاده از لامپهای بسیار کم مصرف و استفاده از انرژی خورشیدی و بادی نیز در جاهایی که امکان داشته باشد ، میتواند در دستور کار قرار گیرد

هیچ نظری موجود نیست: