۱۳۹۵-۰۸-۱۱

تخمین زمانی پیغمبران اولوالعزم

فاصله زمانی پیغمبر خاتم با مسیح ع حدود هزار سال است. این فاصله زمانی برای مسیح ع و موسی ع , دو هزار سال است. تا اینجا یک سری زمانی حسابی یا هندسی داریم. گر چه رشد و ارتباط جمعیتی از تصاعد هندسی تبعیت می‌کند,  اما با تخمین زمان ابراهیم ع میتوان تخمین خوبی از زمان ظهور نوح و آدم علیهم‌السلام بدست آورد.
در زمان ابراهیم ع رسم غلط ذبح فرزند متداول بود. ایشان با فرمان الهی و طی داستان مشهور فرزند را به قربانگاه برده و با ذبح گوسفند, این رسم را عملا ملغی کردند.
گر چه طبیعتا با فاصله زمانی کوتاهی در سایر مناطق این رسم از بین رفت. تاریخ به ما میگوید که این رسم در فنیقیه و سایر سرزمینهای متمدن کنار دریای مدیترانه متداول بوده است. باستان شناسان, آثار قبرهای کودکان را بررسی کرده و تخمین هایی از آخرین زمان این سنت نامبارک دارند.
اگر تصاعد هندسی صحیح باشد, ظهور ابراهیم ع چهار هزار سال قبل از موسی ع بوده ( که به نظر همینطور است ) چیزی حدود 6 هزار سال قبل از میلاد و 8 هزار سال پیش .
بنابراین برای نوح ع 64 هزار سال پیش را خواهیم داشت. ایشان چیزی قبل از آخرین دوره یخبندان زمین شناسی ظهور کرده‌اند.  و برای آدم ع نیز 128 هزار سال قبل از میلاد که حدود 130 هزار سال پیش میشود.
این اعداد با تاریخ وقایع زیستی بشر هماهنگ است و به نظر تخمین نزدیک به واقعیت است.

هیچ نظری موجود نیست: