۱۳۹۵-۰۸-۲۷

Hiperloop و اصلاح در ساخت آن

جالب است که برای یک واگن خیلی سریع تصور نیاز به یک لوله را نموده‌اند!
در واقع در سرعتهای خیلی زیاد هوا بصورت ژلاتینی میشود و در واقع نیازی به لوله نیست. اگر آن ژلاتین را از جلو به عقب وسیله نقلیه منتقل کنیم دیگر نیازی به وجود لوله برای حرکت واگن مسافری نیست.
اما مشکل این طرح در این است که هزینه این سفر خیلی گران خواهد بود.
تصور کنید ضمن حرکت لازم باشد هزینه جابجایی هوا از جلو به عقب وسیله نقلیه را نیز بپردازید!
در سرعتهای پایین این کار بصورت طبیعی و با مقاومت ناچیز اتفاق می‌افتد.  هر چه سرعت بیشتر شود, هزینه این کار زیادتر است.
اگر طراحها بیشتر تلاش کنند, متوجه خواهند شد در سرعت بالای واگن, حتی اگر در محیط بیرون طوفان باشد , برای واگن و سرنشین بدلیل سرعت خیلی بالاتر, مانند این است که هوای بیرون بدون حرکت است.
با تجهیزات مکش هوا و انتقال آن به عقب میتوان حتی بدون ریل ( سوار بر هوا ) واگن را به پیش برد.
در واقع امروز نیز هواپیماهایی که در ارتفاع پایین با سرعت بالا پرواز میکنند داریم. با افزایش سرعت میتوان اندازه بال را کوچک کرد. بطوریکه به اندازه خود وسیله نقلیه شود.
به نظر این طرح مشکلات زیست محیطی جدی داشته باشد.
باید دید طراحی و آرزوی سفر سریع با حمل و نقل چه خواهد کرد.

هیچ نظری موجود نیست: