۱۳۹۶-۰۲-۱۲

لزوم روش آموزش تلاوت قرآن بصورت آنلاین به همه زبانها

همه مسلمانان در سرتاسر جهان علاقه مند هستند که فرزندانشان بتواند قرآن را به نحو صحیح بخوانند. گر چه طوطی وار خواندن قرآن و عدم توجه به معنای آن جای بحث دارد ، اما در همه مسلمین جهان در این که خواندن قرآن به لفظ عربی لازم است متفق القول هستند.

اما روشهای قدیمی و اغلب خشونت آمیز تدریس متن عربی قرآن بخصوص در قرن بیست و یکم جای نگرانی دارد . ( اخیرا یک کودک یازده ساله بر اثر تنبیه مدرس تلاوت قرآن کشته شد )

برای رفع این مشکل در سرتاسر جهان لازم است که اقدام مناسبی صورت گیرد . استفاده از تلفنهای همراه و برنامه های هوشمند یکی از راه حلهای این کار میباشد .

داشتن یک برنامه آموزش تلاوت قرآن ، امروزه خیلی ارزان و دست یافتنی است . لازم است این کار برای همه زبانهای جهان صورت گیرد و بصورت آنلاین نیز از داوطلبان تلاوت قرآن امتحان به عمل آید . این که صدای ضبط شده دانش آموزان را توسط داوطلبان ( آموزش دیده ) کنترل و رفع عیب به ایشان ارائه گردد ، خیلی مشکل نیست .

باید برای این کار یک متوکلی ( مرکزیت این کار مجانی جهانی ) تعیین شود تا هدایت و راهبری این مجموعه را بعهده بگیرد . چیزی شبیه ویکی پدیا- یک مرکز با ارائه خدمات مجانی برای مردم سراسر دنیا.



هیچ نظری موجود نیست: