۱۳۹۶-۰۳-۲۴

استفاده از حرا برای ایجاد جزایر مصنوعی تولید غذا در دریا

استفاده از حرا برای ایجاد جزایر مصنوعی تولید غذا در دریا
میدانیم که این نوع درختان در طوفانها از ساحل جدا شده و گاهی مسافتهای بسیار طولانی را در دریا طی کرده و در سواحل دیگر نشو و نمو یافته و با خود گونه های مختلف گیاهی و جاوری را نیر منتقل میکنند. 
قابلیت حرکت روی اقیانوسها ویژگی خاصی است که این درخت را از سایر گونه های شناخته شده جدا میکند.
از طرفی میدانیم که بسیاری از بخشهای اقیانوسها دارای عمق زیاد است که باعث میشود رشد و نمو دریایی در آن بخشها صورت نپذیرد یا در حداقل میزان ممکن باشد . از طرفی کمبود غذا باعث مهاجرت موجودات زنده از این بخشها شده و در واقع کویرهای اقیانوسی بوجود می آید .
اگر بتوان جزایری شناور در این آبها ایجاد کرد ، نه تنها اکوسیستم خاص این مناطق شکل خواهد گرفت ، بلکه در باروری ماهی اقیانوسها و کاهش گرمایش زمین نیز مثمر ثمر خواهد بود.
این کار را با این گیاهان که به یکدیگر بسته شده باشند میتوان انجام داد. مجموعه های چند تایی این درختان را میتوان به یکدیگر شبکه کرد و در زیر آنها قفسهای ماهی گذاشته و آنها را در آبهای عمیق رها نمود. 
علاوه بر اقتصادی بودن و رشد ماهیان قفسی در اقیانوس ، این جنگلها رشد کرده و جزایر حاصله را میتواند بزرگ و گسترده تر نماید . 
مراقبت از این جزایر مانع از فروپاشی آنها میشود و اقتصادی بودن و امکان سکونت مردمان در میان این جنگلها نیز میتواند تضمین کننده تداوم رشد این جنگلها باشد .
برای شروع جنگلهای شناور را در نزدیکی ساحل میتوان ایجاد نمود و کم کم  با پایدار سازی و رفع مشکلات احتمالی میتوان جنگلهای اقیانوسی را برای تولید غذا و اسکان در آبهای عمیق تر ایجاد کرد .



هیچ نظری موجود نیست: