۱۳۹۶-۰۳-۲۱

عدم برگزاری مسابقات جهانی با شرکت مسلمین

مسابقات جهانی هر ورزشی تقویمی دارد و همه کشورها در این تقویم با یکدیگر به مسابقه میپردازند . از طرفی در یازده ماه سال ( به جز رمضان ) مسلمین هم بدون تفاوت با سایر مردم دارای شرایط یکسانی برای مسابقات جهانی هستند . اما در ماه رمضان که ورزشکاران مسلمان علاقه به ادای وظیفه شرعی دارند نمیتوانند با تمام توان در مسابقات شرکت کنند . به خصوص مسابقات جهانی که علاوه بر آمادگی جسمانی نیاز به تمرین قبل از مسابقه نیز میباشد . 
جا دارد کشورهای مسلمان ( فدراسیون های ورزشی ) با فدراسیونهای جهانی در این خصوص ارتباط برقرار کرده و به گونه ای تقویم مسابقات را تدارک ببینند که ورزشکاران مسلمان در این ماه با مشکل مواجه نشوند .
اکثر مسابقات ورزشی معمولا در 11 ماه غیر رمضان برگزار میگردد ، اگر مسابقه ای به ماه رمضان افتاد میتوان چند روزی آنرا عقب و جلو کرد و به نزدیکترین زمان قبل یا بعد از ماه مبارک منتقل نمود. اگر اراده این کار باشد ، انجام آن کار سختی نخواهد بود. به خصوص که در ماه رمضان امکان برگزاری مسابقات برای غیر مسلمانان فراهم است ، یعنی حتی در شدت مسابقات نیز مسابقات تعطیل نخواهد شد . فقط بعضی مسابقات جابجا شده و زودتر یا دیرتر از حالت در نظر نگرفتن این حالات برگزار خواهد شد . 
این احترام به ادای وظایف شرعی ورزشکاران باعث احترام متقابل در جهان نسبت به اعتقادات همه مردم خواهد شد .


هیچ نظری موجود نیست: