۱۳۹۶-۰۳-۲۱

دوربین ویرچوال با گوشی هوشمند و جلو زدن از زمان



امروزه امکان استفاده از تلفن همراه به عنوان صفحه نمایش واقعیت مجازی امکانپذیر شده است . اما اگر از دوربین گوشی نیز استفاده گردد میتوان روی تصویر مقابل نیز واقعیت مجازی ایجاد کرد . فرض کنید برای راه رفتن در خیابان از واقعیت مجازی گوشی و هدست مربوطه استفاده میکنیم . روی تصویر مقابل میتوانیم صحنه های فیلم ( در گوشه سمت راست تصویر ) داشته باشیم و یا در میان دایناسورهایی که کنار ما در خیابان حرکت میکنند حرکت کنیم .

اما مهمتر از همه اینها پیش بینی آینده است . فرض کنیم که بدون اضافه کردن چیزی به تصویر در حال حرکت در خیابان هستیم . دستگاه میتواند پیشبینی کند که در چند ثانیه بعد عوامل متحرک صحنه کجا خواهند بود !

و جالبتر این است که این را میتواند به شما نشان دهد . بسته به پیچیدگی صحنه و قدرت پیش بینی نرم افزار گوشی میتوان این زمان را تا حدود زیادی به جلو برد .

این در واقع یعنی "بصورت مجازی در زمان واقعی به جلو رفته ایم" !

این کار برای پیش بینی صحنه های تصادف قبل از وقوع آنها بسیار کارآیی خواهد داشت . اگر بدانیم تا چند ثانیه بعد تصادف میکنیم ، خوب زودتر ترمز خواهیم کرد .

همچنین هواپیماها هم امکان این امر را دارند . 

این که چه میزان پیشبینی آینده را در کنار واقعیت لحظه ای کنار هم داشته باشیم و یا این که این دو صحنه را با هم داشته باشم و بسته به اهمیت به آنها توجه کنیم . انواع حالاتی است که در جاهای مختلف میتواند بهینه باشد .

هزینه ساخت سفر سفر مجازی به آینده نزدیک زیاد نیست و میتوان آنرا برای همه مردم فراهم ساخت .



هیچ نظری موجود نیست: