همه دست اندرکاران منطقه ای کردن ترافیک تهران متفق القول هستند که این کار هیچ سودی برای جلوگیری آلودگی مرکز شهر ندارد . در واقع به علت جریان هوا کاهش آلودگی در یک بخش لزوما در همان بخش هوا را بهبود نخواهد داد .
اما این کنترل تردد خودروها در مرکز شهر ، کارکرد امنیتی دارد . یعنی ورود و خروج کلیه خودروها قابل کنترل است و در واقع خودروهای مجوز دار میتوانند وارد این محدوده گردند .
هر خودرو غیر مجاز نیز تشخیص داده شده و با جریمه از تردد آن در این منطقه جلوگیری میشود .
با فروش مجوز ، در واقع محدودیتی برای خودروها نیست . اما هدف ثبت مشخصات افراد و خودروهای ورودی و خروجی است .
در واقع در این منطقه اگر اتفاق بدی افتاد ، به راحتی اطلاعات همه خودروها موجود است و به علت کنترل آنلاین ترددها ، به سرعت هر نا آرامی قابل تشخیص و ارسال نیروهای امنیتی در اسرع وقت ممکن است .( این منطقه امنیتی به سایر شهرهای بزرگ نیز تسری یافته است )
با توجه به اینکه در این منطقه اکثر سفارت خانه های کشورهای خارجی به همراه مراکز مهم کاخها و ادارات دولتی قرار دارد ، میتوان اهمیت امنیتی بودن مرکز شهر تهران را درک نمود.
کارشناسان ترافیک و محیط زیست به خودشان زحمت تکرار بدیهیات بی فایده بودن منطقه ترافیک ندهند . این منطقه امنیتی است و برای بهبود امنیت این منطقه به همراه تردد روانتر خودروها باید راه کار ارائه نمود .
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر