۱۳۹۸-۰۲-۱۸

آیا بودا نیز پیغمبر الهی بوده است ؟

واقعیت اینکه شخص بودا چه شخصیتی داشته و چه رفتاری داشته در پس افسانه و تاریخ پنهان شده است . شاید نتوان حقیقت گفتار و سخن بودا را امروز پیدا کرد . اما آنچه از پرداختن به اخلاقیات و توصیه هایی در جهت آرامش دادن به روحیه انسانی از او بر می آید نشان میدهد که به احتمال زیاد با عالم بالا ارتباط داشته است . 
نظر به اینکه خداوند بر همه امتها پیغمبرانی فرستاده است . میتوان به احتمال زیاد گفت که بودا نیز یکی از این پیغمبران الهی بوده است .
این سخن رفتار مسلمانان با بودایی ها را به میزان زیادی تغییر خواهد داد و احکامی مثل نجس بودن را از پیروان این دین برمیدارد . 
بعضی از علمای اسلامی سلف و همچنین گروهی از علمای ساکن شرق آسیا نیز بودا را پیغمبر میدانند .   
ما مسلمانان باید نگاه به شرق داشته باشیم و با فرهنگ غنی خود نسبت به جذب مردم مشرق زمین اقدام کنیم ، برداشتن موانع مسافرت و ارتباط با بخش بزرگی از جامعه شرقی مشکل ارتباط را کاهش خواهد داد . 
این رفتار باعث میشود تا حدود زیادی رفتار " ما و آنها " از آن سو نیز کاهش یابد و رفتارهای مشابه آنچه در میانمار شاهد بودیم مرتفع گردد یا حداقل کمتر شود .
ارتباط علمی بین علمای دو دین میتواند مشترکات را یافته و حقایق سعادت بشری را برای طرفین نمایش دهد . بدین وسیله میتوان با دعوت عالمان دین بودا به کشورهای اسلامی و همچنین سفر عالمان اسلامی به سرزمینهای بودایی ، ارتباطات را قوی نمود و در نهایت نسبت به اشاعه اسلام در آن بخشهای جهان امیداور بود.


هیچ نظری موجود نیست: