۱۳۹۹-۱۱-۰۷

مانع انتخاب اصلح در محیط های اقتصادی

دولتها در این دوره کرونا میلیاردها دلار در سراسر جهان به شرکتها کمک کرده اند و احتمالا این کار را تا زمان پایان این همه گیری جهانی ادامه خواهند .
اما شرکتهای اقتصادی نیز مانند سایر گونه های حیات در سیاره ما نیاز به بحرانها برای از بین رفتن ضعیف ها و ایجاد فضای جدید برای رشد گونه های تازه نیاز دارد. با کمک به شرکتهای ضعیف در این دوره ، اجازه ورشکستگی و ایجاد فضا برای مدلهای جدید کسب و کار از دست می رود . این امر در درجه اول به ضرر نگهدارنده های این شرکتها خواهد بود . شرکتهای سنگینی مثل جنرال موتورز که بارها توسط کمک های دولتی سرپا مانده اند ، بخش مهمی از بازار را اشغال کرده اند . در این میان شرکتهای جدید امکان رشد نخواهند داشت . 
این امر نه فقط در آمریکا و در صنعت خودرو ، بلکه در همه کشورها و همه صنایع اتفاق افتاده است . بدین ترتیب در همه زمینه ها سنگینی و عدم کارآیی به وجود خواهد آمد  امکان ایجاد شرکت هایی که با ایده های نو و با دانش جدید نسل هزاره جدید بتواند رشد نماید از جهان صلب شده است . 
این واقعیتی است که سیاستمداران آن را باید بدانند و بشناسند و برای آن تصمیمات مهم بگیرند . کمک به افراد برای حفظ جان ممدوح است . اما با اجازه دادن به ورشکستگی شرکتها این شغل ها نیستند که از بین می روند ، بلکه شغلها در سازمانهای جدید با کارایی بیشتر دوباره ایجاد خواهند شد . مهم نیاز ها است که مصرف در بعد از کرونا در اندازه های امروزی و بیشتر در دوره بعد از کرونا ادامه خواهد یافت . این مصرف  و نیاز است که موتور محرک تولید است . نه تولید محرک مصرف باشد . توجه به این مهم کمک می کند کشورها با استفاده بهینه از بحران اقتصادی کرونا از این دوره بگذرند .


هیچ نظری موجود نیست: