۱۳۹۹-۱۱-۱۱

سرگرمی آمریکا و افکار عمومی آن با خاورمیانه و درگیری اساسی با چین

بعد از فروپاشی شوروی آمریکا به خاورمیانه پرداخت و به بهانه القاعده به بازی در خاورمیانه مشغول شد. بازی از این جهت که همه نیروهای منطقه در حد و اندازه نیروهای نظامی و اطلاعاتی غربی نبودند .
اما در مقابل این چین بود که از فرصت استفاده کرد و درست زیر چشم آمریکا رشد کرد . آنچنان که جای آمریکا را در جهان گرفت و یا به زودی خواهد گرفت . 
به نظر آمریکا باید افکار عمومی و خصوصی خود را به دشمن های واقعی و بالقوه خود معطوف کند . . بازی با کشورهای کوچک را کنار بگذارد . اندیشمندان آمریکایی به قدر کافی مسئله برای حل کردن برای چین و روسیه دارند که نیازی به بازی گرفتن سایر کشورهای دنیا نداشته باشند .
از جمله اندیشه هایی که در داخل چین می تواند باعث سرگرمی چینی ها و آمریکایی ها باشد ، مسئله جانشینی رییس جمهور فعلی است . دیر یا زود این فرد بر اثر کهولت یا قانون باید جایگزین گردد . چه افرادی بالقوه می توانند جانشین گردند . نظر به شخصیت پردازی رئیس جمهور فعلی انتخابات بعدی معلوم نیست کی اتفاق خواهد افتاد اما نفر جایگزین می تواند دوست آمریکا باشد و در طی دوران فعلی نیز خود مقوله مدت زمان و انتخاب نفر جایگزین در داخل چین می تواند چالش مهمی برای سیاستمداران چینی و آمریکایی باشد .

هیچ نظری موجود نیست: