۱۳۹۹-۱۱-۱۲

جشنواره های فیلم و موسیقی چگونه باید باشد

امروزه بسیاری از جشنواره ها به فیلم ها و آثار قبل از عرضه می پردازند . برنده شدن آثار هنری تضمین کننده فروش آنها خواهد شد . نظر به اینکه سلیقه های دست اندرکاران داور خیلی مهم است .
کسانی که داوران را انتخاب می کند از امتیاز بزرگی برخوردارند . آنها طیف و سلیقه های پیروز جشنواره را سمت و سو می دهند .
بهتر است به آثار اجازه دهیم که به بازار بروند . بعد از عرضه اولیه مثلا هر سال آثاری که آن سال عرضه شده اند را به قضاوت بنشینیم . مردم خودشان یکی از بهترین داوران هستند . سایر داوران هم به آثار نمره بدهند . 
یک بخش هم به مقایسه آثار سالهای قبل بپردازد . چیزی که از ساخت آن گذشته نباید دور انداخته شود . برنده های سالهای قبل می توانند با هم رقابت کنند و از سوی دیگر آثار سالهای قبل با رویکرد جدیدی مورد داوری قرار گرفته باشند . 
این کار جذابیت جشنواره ها را اضافه می کند . همچنین به جای دادن رانت به یک یا چند اثر ، نظر کارشناسان را در کنار نظر مردمی عرضه می کند . 
خیلی وقتها داوران نمی رسند آثار جشنواره ها را ببینند و بر اساس رای دیگران رای می دهند و غیره . 
آثاری که از دیده شدن مردم گذشته باشند ، می توانند داوران را هم به حرکت درآورند . 
لازم نیست داوران هم انتخابی باشند . هزاران نفر از هنرمندان می توانند داور باشند و رای خود را به یک یا چند اثر بدهند . از میان خیل عظیم هنرمندان ، بعد از رای دادن می توان گروهی را به عنوان سخنگو برگزید .
این قبیل جشنواره ها می تواند جذاب تر نیز برگزار گردد . با اجرای چهره های شاخص هنرمندان و سایر پارامترهای معمول جشنواره ها .

هیچ نظری موجود نیست: