۱۳۹۳-۱۰-۰۴

کفش حرکت روی آب

نیاز برای حرکت بر روی آب همواره برای بشر مطرح بوده است . داشتن یک کفش که با آن بتوانیم روی آب حرکت کنیم رویایی است .

اما برای مسافتهای طولانی از تجهیزات دیگر استفاده میکنیم . پس این کفش برای حرکت روی آب در مسافتهای کوتاه کاربرد خواهد داشت . حرکت با این کفش روی آب ساده نیست . چیزی مانند پاتیناژ ، روی سطح بدون اصطکاک ، حرکت ساده نخواهد بود ، اما امکان پذیر است .

میتوان برای رد شدن از رودخانه ها ( نیروهای امدادی و غیره ) از آن استفاده کرد . وارد شدن به سیلابها برای نجات مردم . حرکت روی آب دریاها در نزدیکی ساحل .  کارهای تعمیراتی کشتی ها در بنادر و بسیاری کاربردهای اقتصادی و تفریحی از مزایای این کفشها خواهد بود . اما روش کارکرد این کفشها :

مدتهاست بشر هیدروفویل را شناخته است . اگر در زیر کفشها دو بال کوچک داشته باشیم ، با حرکت آب در اطراف این بالها ، نیروی بالابرنده باعث میشود نیرویی برابر وزن فرد به آب وارد شده و شخص ( کفش ) روی سطح آب قرار گیرد .

برای حرکت آب در اطراف بالهای کوچک ، این بالها باید حرکت کنند . حرکتی مانند چرخش توربینهای بادی . وقتی یک پروانه میچرخد ، ممان چرخشی ایجاد میکند . این یعنی ، با حرکت در جهتهای مخالف این چرخها روی پای چپ و راست ، این نیروها اثر یکدیگر را خنثی میکنند . برای افراد یک پا نیز میتوان دو چرخ با حرکت در جهت برعکس اثر ممان چرخشی را خنثی کرد .

این یعنی یک موتور و یک باتری که با حرکت انسان روی زمین و جابجایی پا ( بلند کردن و گذاشتن آن روی زمین  یا سطح آب ) شارژ میشود .

مکانیزم کامل است . 

هیچ نظری موجود نیست: