۱۳۹۳-۱۰-۲۵

حافظه ی لیزری رنگی

شاید در همین سال 2015 ظرفیت تولید اطلاعات از ظرفیت ضبط اطلاعات بیشتر شود!

مسئولین امر چاره ای ندارند که در مورد ضبط اطلاعات ، انتخاب نمایند ، بعضی را حذف و بقیه را ضبط کنند .

اما چاره اصلی ( پیشرفت ) در اصلاح تکنولوژی است . باید سیستمی را راه انداخت که حجم بیشتری از اطلاعات را با هزینه کمتری بتوان ضبط نمود . اما چگونه ؟

منطق کار :

ضبط اطلاعات در سیستم کنونی بر مبنای باینری ( مبنای دو ) است . یعنی هر پیکسل ( بایت ) دو حالت دارد ، صفر یا یک ( روشن یا خاموش ) – اگر این امکان وجود داشت که بر مبنای ده ضبط اطلاعات میکردیم ، در همین فضا پنج برابر اطلاعات بیشتری را میشد ضبط نمود . این یعنی هر پیکسل را بتوان ده حالت متفاوت ایجاد کرد و بعد هم آنرا خواند .

اگر اینکار را با مبنای صد ، هزار ، یک میلیون و چند میلیون بتوان انجام داد ، به یکباره تا حدود زیادی مشکلات حافظه برای سالها حل خواهد گردید . اما چگونه؟

روش کار :

فرض کنیم که سه رنگ اصلی داریم . اگر روی یک سطح بتوان این رنگها را ایجاد نمود و آنرا خواند ، یعنی روی هر پیکسل میتوانیم ( یک حالت همه خاموش – سه حالت ، هر کدام روشن – سه حالت ، دوتا روشن – یک حالت همه روشن ) هشت حالت داشت .

این یعنی خواندن و نوشتن در مبنای هشت ، روی یک پیکسل .

دستگاه باید بتواند روی یک سطح با پیکسل کوچک بنویسد ( چاپ لیزری رنگی ) و بتواند هر پیکسل را بخواند چراغ لیزری و مجموعه سه دریافت کننده نوری که مسیر لیزر را جاروب میکند . اطلاعات جایی که روشن شده را میخواند .

این تکنولوژی موجود است . روشهای دیگری نیز برای پیکسلها موجود است و آن سطوح ال ای دی است . ، اگر روی این سطح یک لایه تاریک داشته باشیم ، که با سیگنال لیزری ( برای خواندن ) شفاف شود و دریافت کننده ها بتوانند رنگ زیر آنرا ببینند ، مشکل حل شده است .

میتوان اطلاعات هر پیکسل را خواند . و البته نوشت .

امروزه میتوانیم روی یک سطح کوچک ( پیکسل ) انواع رنگها را ایجاد کنیم . از نظر تئوری تا بیش از دو میلیون رنگ ( گر چه چشم ما این تفاوتهای کوچک را تشخیص نمیدهد ، در غیر اینصورت میتوانستیم این کار را بیشتر ادامه دهیم ) حد این کار در توان نوشتن تفاوت رنگها و تشخیص این تفاوت در سنسورهای نوری است ( که در بازار موجود است )

در عمل میتوان روی سطوح خیلی کم ، اطلاعات زیادی را در مبنای چند میلیون را ثبت کرد و البته خواند .

مرحله بعدی برای پیشرفت و ارزانی این تکنولوژی ، امکان چاپ رنگی لیزری ، بدون مواد اضافه است ( فقط نور لیزر ) که موجود است . همچنین میتوان این نوشته ها را با پرتو لیزر پاک کرد ( تبخیر نمود ) و سپس دوباره روی آن نوشت .

این تکنولوژی امکان رشد و گسترش زیادی را فراهم خواهد آورد ....

هیچ نظری موجود نیست: