در مورد بیمارستان , همه میدانند که برای ارائه خدمات درمانی ساخته شده و فعالیت مینماید. اما ...
این مرکز خدماتی ذی نفع هایی دارد که هر یک هدف و انگیزه متفاوتی دارند
مثلا
رییس بیمارستان , کسب بهترین درآمد شخصی , حفظ پست و مقام , رضایت بالادستی ها , مدیریت پرسنل , تامین نیازمندیهای بیمارستان و غیره
پزشکان : کسب بیشترین درآمد شخصی , کار راحت ( شغل ) ,تجربه مناسب برای آینده و ....
کارکنان بیمارستان : کسب درآمد شخصی , رضایت روسا , رضایت پزشکان , کار راحت ( شغل )
بیماران : دریافت خدمات جهت بهترین درمان ممکن و کمترین زمان با هزینه مناسب
این موارد متضاد را مدیریت بیمارستان باید هدایت کند تا درآمد بیمارستان را افزایش دهد , اما اگر هدف مدیر کسب درآمد بیشتر نباشد ( دولتی یا ... ) , این حلقه مشکل داشته و کار نمیکند . ( حلقه معیوب است )
در بهترین حالت هدف بیمارستان پول است , نه ارائه خدمت , پول بیشتر میتواند از بالا رفتن خدمات غیر ضروری به بیمار نیز حاصل شود . زیاد نگه داشتن بیمار در بخش بستری , پر نگه داشتن تختهای بیمارستان و اتاقهای عمل و ....
در این مواقع چه کسی مسؤول خدمات بیماران است ؟
برای اصلاح این سیستم ناقص باید کاری صورت گیرد .
و این جدای از بخش مهندسی صنایع است که جایش در بیمارستانها خالی است , شامل بخش کنترل کیفیت , برنامهریزی , بهبود مستمر روشهای اجرای کار و غیره .
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر