۱۳۹۳-۱۰-۲۹

اگر من تروریست وقایع پاریس بودم !

اگر من آن تروریست باشم و از توهین به پیغمبر اسلام خیلی ناراحت شده و تصمیم به قتل دیگران گرفتم و در پاریس هم اسلحه داشتم ، چگونه اقدام تروریستی میکردم؟

انتخابهای من عبارتند از

سلمان رشدی با کتاب آیات شیطانی ( کل علمای جهان اسلام فتوا به قتلش دادند و میلیونها دلار نیز جایزه کشتن دارد )

سران اروپا ( افراد سیاسی که با اسلام مخالفند ، اثر رسانه ای آن بیشتر از هر ترور دیگر است )

یا چند روزنامه نگار که کپی کار دیگران در روزنامه آنها چاپ شده است ؟

( جبهه انسانی جهان در مقابل قتل روزنامه نگاران بر کسی پوشیده نیست )

اگر روزنامه نگاران را میخواستم به قتل برسانم ، آیا سراغ کسانی که اولین بار این کار را کرده بودند نمیرفتم ؟ حتما ، آنها در اولویت قتل هستند .

شخصا در اولویت اول ، سلمان رشدی و سپس سران اروپا را در لیست قرار میدهم ، اگر روزنامه نگاری باید به قتل برسد ، آن هم طراحان این کار در دانمارک یا هلند خواهند بود و نه در پاریس .

خوب فرض میکنیم آنها از کسی دستور گرفته باشند . و آنها بعنوان عوامل اجرایی و بدون فکر اقدام به ترور کرده اند ( در واقع سرباز یک فرمانده بوده باشند ). خوب تمام این فکرها برای کسی که تصمیم به این ترور گرفته نیز برقرار است . این که چه کسی باید ترور شود ، عامل مهمی است و این تصمیم حتی از بن لادن نیز بعید است .

مرحله بعدی نوع ترور است ، با اسلحه ، بمب و انفجار یا تصادف درون خیابان و غیره ؟

شخصا بمب گذاری را ایمن ترین روش ترور میدانم . نگاهی به ترورهای گذشته نشان میدهد که در بمب گذاری بیشترین موفقیت حاصل میگردد و خطر گیر افتادن نیز کمترین مقدار میباشد .

از ترور رفیق حریری گرفته تا بمب گذاریهای عراق . مواد منفجره که در هر شرکت راه سازی نیز موجود است . یعنی لازم نیست خود را زیاد سختی داده و تکنولوژی ساخت بمب را بلد باشید . امروزه با کنترل از راه دور با فاصله ایمن هر بمبی را میتوان منفجر نمود .

مورد سوم زمان ترور است . داشتن اطلاعات از قرار داشتن چهار نفر کاریکاتوریست در یک اتاق ، داشتن نقشه محل و غیره نشان میدهد حداقل یک نفر از داخل ساختمان با آنها در تماس بوده و اطلاعات به ایشان میداده است . میدانیم که پلیس محافظ در محل حضور داشته ، دور از ذهن است کسانی که با اسلحه وارد ساختمان میشوند ، موارد ایمنی را رعایت نکرده باشند . ( من بودم حتما رعایت میکردم )

ضمنا کشتن پلیس زخمی در هنگام فرار ، زمان بعد از ترور ( که گلوله خیلی کم داریم و باید به جای امن برسیم ) شلیک غیر ضروری است که اصلا کار درستی نمیباشد . تیر خلاص نباید میزدند مگر چیزی را دیده باشد مثلا این که از ظواهر تشخیص داده که این تروریستها اروپایی هستند و نه خارجی .

ضمنا اگر من تروریست بودم ، گواهینامه ( و هر گونه کارت شناسایی ) خود را در زمان ترور با خودحمل نمیکردم . و اگر میکردم ، آنرا در خودرو دزدی جا نمیگذاشتم .

پس چه کسی این قتل را انجام داد ؟ حتما کسی  که توانسته سلاح داشته و راه فرار را در شهری که همه جایش دوربین مدار بسته دارد پیدا کند .

بلی چند ماسک دار ، سخت نیست چند کماندو ی اروپایی که قبلا این کارها را در عراق و افغانستان انجام داده اند ، این کار را در پاریس تکرار کنند . و در نهایت هم چند جنازه به عنوان قاتل تحویل مردم فرانسه گردد .

بی بی سی میفرماید : نخست وزیر بریتانیا افزود: "فکر می‌کنم در یک جامعه آزاد، حق توهین به دین دیگران وجود دارد. "

آیا هزینه یک تفکر در غرب جان چند انسان است ؟ جدای از نوع فکر و موضوع آن با گفتگو و تعامل به نتیجه رسیدن بهترین روشها است . و راه دیگر استفاده از رسانه ها است در ترویج فرهنگ و ساخت تفکرات غربی برای سایرین ( که غرب تجربه آنرا زیاد دارد ) پس چرا حتما باید چند نفر جانشان را از دست میدادند ؟

برای تغییر نگرش مردم اروپا نسبت به چی؟

 

هیچ نظری موجود نیست: