۱۳۹۳-۱۰-۱۸

بزرگترین رادیوتلسکوپ جهان

بزرگترین رادیوتلسکوپهای جهان از ارتباط اطلاعات تعدادی رادیو تلسکوپ ایجاد میگردد . شاید امروزه بزرگترین رادیو تلسکوپ موجود دارای قطر سه کیلومتر باشد .

تعداد زیادی دیش های تبادل اطلاعات اینترنتی در جهان وجود دارد . اکثر این دیش ها روی ماهواره های مشخصی که درمدار سنکرون ( مدار ثابت نسبت به زمین ) قرار دارند.

اگر اطلاعات زاویه ای این دیش ها را به کامپیوتر بدهیم ( یا راحتتر ، اطلاعات موقعیت ماهواره های سنکرون را به کامپیوتر بدهیم ) مکان هایی که این دیش ها با یکدیگر موازی خواهند بود مشخص میشود . این مجموعه از دیش های تبادل اطلاعات اینترنتیی در محدوده فرکانسی خاصی کار میکنند . سایر محدوده فرکانسی مورد استفاده این دیش ها نیست .

گیرنده های اطلاعات ماهواره ای دارای محدوده خاصی از فرکانس است ( معمولا خیلی بزرگتر از آنچه که استفاده میشود ) از مابقی محدوده فرکانسی گیرنده این دیش ها برای گوش کردن به آسمان میتوان استفاده کرد .

بزرگی این رادیو تلسکوپ به اندازه قطر زمین خواهد بود ( یعنی بزرگترین اندازه ممکن )

برای شروع و سهولت راه اندازی این رادیو تلسکوپ ، میتوان از دیش های یکی از کشور یا ایالتهای آمریکا استفاده نمود . کم کم مناطق جغرافیایی را میتوان گسترش داد تا کل دیش هایی که به صورت بالقوه توان این کار را دارند را از لحاظ اطلاعاتی به یکدیگر متصل نمود .

طبیعی است که بیش از یک منطقه در آسمان وجود خواهد داشت که یک گروه از دیش های ماهواره ای با هم برای آنها موازی باشند .

با رسم این مناطق در فضا میتوان کل فضای آسمان را پوشش داد .

جالب اینجا است که این گیرنده ها هم اکنون ساخته و نصب شده و در حال کار هستند . در نتیجه اتصال پایگاه داده آنها به یکدیگر بسیار کم هزینه خواهد بود .

هیچ نظری موجود نیست: