۱۳۹۶-۰۵-۲۵

فشار چین به آمریکا

در روزهای اخیر شاهد بحرانی در شبه جزیره کره بودیم.
کره شمالی به سرعت موشکهای دوربرد تری را یکی بعد از دیگری شلیک کرده و با این کار بحرانی در منطقه ایجاد نمود.
بعید است یک کشور به این سرعت بتواند کلاسهای متفاوتی از انواع موشکها را به تنهایی بسازد. احتمال این که اصل موشکها نیز از چین آمده باشد غیر ممکن نیست .
این که این موشکها اخیرا به کره حمل شده باشند یا خیر نیز امری جداگانه است .
این حرکتها را میتوان عکس العمل چین در مقابل اقدامات اخیر آمریکا در " دریای چین جنوبی " دانست.
اما با آخرین سخنی که رهبران چین گفتند ، مبنی بر این که "اگر آمریکا به کره شمالی حمله کند ، چین اقدامی نخواهد کرد " را در کنار سخن رهبر کره شمالی مبنی بر " توقف اقدامات خصمانه و مشاهده حرکت های آمریکا " قرار دهیم . آمریکا دو اقدام میتواند انجام دهد.
اول حمله نظامی به کره شمالی و بعد از نابود سازی زیرساختها ، اشغال نظامی و خاتمه دادن به کمونیسم درکره شمالی . یکپارچگی شبه جزیره ، موقعیت مناسبی است برای کره جنوبی که از باقیمانده دانشمندان و تجهیزات کره شمالی ، بصورت یک کشور دارای نیروی هسته ای درست در کنار چین قرار گیرد.
این کار موقعیت ژئوپلتیکی جهان را به نفع غرب و به ضرر چین پیش خواهد برد.
کار دوم تکرار فشار به چین در " دریای جنوبی چین " و در سواحل فیلیپین و ویتنام خواهد بود. این اقدام با رفتار مشابه کره شمالی میتواند حساسیتهای بیشتری در شبه جزیره به وجود آورد .
شلیک یک موشک دوربرد از زیر دریایی اتمی چین و به اسم کره شمالی ، در منطقه اقیانوس آرام میتواند بحرانهای جدیدی بسازد.
این دو کشور امکان درگیری رو در رو ندارند . اما با عوامل خود میتوانند به دوستان طرف مقابل فشار بیاورند. در حال حاضر توپ در زمین آمریکا است . تا چه اقدامی را انجام دهد. 


هیچ نظری موجود نیست: