۱۳۹۶-۰۵-۱۸

تجريه كلاس كشتي دانشگاه

ورزش 2 جزو دروس عمومي دانشگاه بود كه ميتوانستيم از ميان ورزشهاي موجود يكي را انتخاب و در آن پيشرفت داشته باشيم. انتخاب ورزش كشتي به واسطه عشق و علاقه و كمي هم اتفاقات صورت گرفت. گذشته از همه جوانب كلاس درش ، استاد مربوطه در پايان كلاس نوعي مسابقه عمومي را تدارك ديه بود. 
همه همكلاسيها با هم كشتي گرفته ( بدون هيچ قانوني ) و نفر آخر باقيمانده برنده بود. در ميان ما يك نفر با وزن حداقل 30 كيلوگرم بيشتر از نفر دوم موجود بود. همه ما بايد با هم دست به يكي ميكرديم تا او را ضربه فني ميكرديم. در اين ميان يكي از همكلاسيها با او " تيم " تشكيل داد. با حذف يك نفر از گروه مقابل و كمك آن يك نفر به غول كلاس ، هميشه آن غول نفر اول و كمك كننده نفر دوم ميشد.
در حالت معمولي ،‌كمك كننده هيچوقت نميتوانست رتبه خوبي داشته باشد . اما با اين ترفند ، هميشه دوم بود.
در دنياي خارج نيز اين اتفاق رخ ميدهد . هميشه يك غول كه معمولا داراي بهره هوشي خوب يا داراي فنون پيشرفته باشد وجود دارد . كساني كه امكان موفقيت در حالات عادي را ندارند بگوئيم همزيستها يا انگلها ( نه به معناي بد آن - بلكه به كاركرد طبيعي و مشاهده شده در طبيعت ) در كنار ايشان جمع ميشوند و قدرت غالب را بوجود مي آورند . 
در دنياي معمولي در هر گونه رقابتي ، از رقابتهاي اقتصادي تا سياسي و ورزشي و غيره ، شاهد اين اتفاق طبيعي هستيم .
گرچه به وجه اي اين امر طبيعي است ، اما جامعه را از حالت بهينه خارج ميكند. ميتوان قوانيني به كار بست تا كاركرد جامعه بهينه گردد و اين همزيستي نامبارك متوقف ، كند يا از بين برود.
يكي از اين اتفاقات مشكل مصرف انرژي فسيلي و نابودي محيط زيست است . در كنار شركتها و سازمانهاي اقتصادي و غير اقتصادي نفتي شبكه هايي شكل گرفته كه از اين شبكه منتفع ميشوند يا در كنار ثبات آن در حوضه ديگري فعال ميباشند. اين مجموعه مخالف تغيير هستند ( گر چه دلايل ديگري نيز ميتواند داشته باشد. و مصاديق ديگري نيز در جامعه قابل مشاهده باشد ) 


هیچ نظری موجود نیست: